ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin trigonometri konusunda karşılaştıkları sorunlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Anapa, Pınar
dc.contributor.author Aydın, Neşe
dc.date.accessioned 2022-06-21T10:28:40Z
dc.date.available 2022-06-21T10:28:40Z
dc.date.issued 2007
dc.date.submitted 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3417
dc.description.abstract In this research we aimed to identified troubles about trigonometry that 8th graduate students have been faced. Data of the study were collected by the qualitative research method and semi-structured interview technique at primary school Ertugrulgazi in Eskisehir during the spring semester in 2005-2006 academic year. The collected data were analysed according to descritive method. In this research 8th class students are watched for one month and four hours a week. Then 14 unlimitted questions have been asked to students. Troubles about 8th class trigonometry subject, identified. Then in order to obtain data semi-structured interview forms were used. Students opinions about trigonometry and problems they have faced with saved by making interview with student. According to the research that are seen 8th class about trigonometry it is indicated that confused about sine, cosine, tangent, cotangent can’t think the problem includes drawing, lack of knowledge about angle and triangle, not knowing formulas about triangels edges like pisagor and öklid, having ability to know this formulas but not using, not having ability to perform the rules that they had learned during the lesson in previous learning way not enough ability to learn all these things so they are not willing to learn trigonometry. tr_TR
dc.description.abstract Bu arastırmada ilkögretim 8. sınıf düzeyindeki trigonometri konusunda karsılasılan sorunların belirlenmesi amaçlanmıstır. Arastırmanın verileri, 2005-2006 ögretim yılı bahar döneminde Eskisehir il merkezinde bulunan Ertugrulgazi lkögretim Okulunda gerçeklestirilen sekizinci sınıf matematik dersinde nitel arastırma yöntemi ve yarı yapılandırılmıs görüsme teknigi ile toplanmıstır. Veriler betimsel olarak çözümlenmistir. Bu çalısmada sekizinci sınıf ögrencileri bir ay boyunca haftada dört saat gözlenmistir. Ögrencilere 14 açık uçlu soru sorulmustur. Ögrencilerin trigonometrik problemlerin çözümünde karsılastıkları sorunlar tespit edilmistir. Daha sonra ögrencilerle görüsme yapılarak trigonometri ile ilgili görüsleri ve yasadıkları sorunlar kaydedilmistir. Ayrıca veri toplamak için yarı yapılandırılmıs görüsme formu kullanılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre, ilkögretim sekizinci sınıf düzeyindeki trigonometri konusunda sinüs, kosinüs, tanjant, kotanjant tanımlarının karıstırıldıgı, çizim gerektiren soruların tanınamaması, üçgenler ve açılar konusundaki bilgi eksiklikleri, üçgenlerin kenarları arasındaki bagıntıları (pisagor ve öklit bagıntıları) bilmeme, bu bagıntıları bilip trigonometrik problemde kullanamama, derste ögrendiklerini soru çözerken uygulayamama, önceki ögrenmelerin yetersizligi nedeniyle trigonometri ögrenmede isteksiz olma gibi sorunlar tespit edilmistir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Trigonometri tr_TR
dc.subject Sorun tr_TR
dc.title İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin trigonometri konusunda karşılaştıkları sorunlar tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster