ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Çalışma yaprakları destekli problem çözme stratejilerinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Anapa, Pınar
dc.contributor.author Yaşa, Elif
dc.date.accessioned 2022-06-21T10:27:36Z
dc.date.available 2022-06-21T10:27:36Z
dc.date.issued 2010
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3416
dc.description.abstract Bu çalısmada, yeni ilköğretim programı ısığında problem çözme stratejileri öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme basarılarına etkisi arastırılmıstır. Arastırmanın çalısma grubunu 2009–2010 eğitim- öğretim yılı güz yarıyılında Bursa ili Đnegöl ilçesinde Ticaret ve Sanayi Odası Đlköğretim Okulu’ndan rastgele seçilmis 12 ilköğretim altıncı sınıf öğrencisi olusturmaktadır. Çalısmada nitel ve nicel arastırma yöntemlerinin beraber uygulanmasını içeren karma yöntem kullanılmıstır. Verilerin toplanmasında, arastırmacı tarafından gelistirilen ön test ve son test olarak kullanılan problem çözme basarı testi ile çalısma yapraklarından yararlanılmıstır. Arastırmada ön testin uygulanmasından sonra, gruba problem çözme stratejileri hakkında bilgilendirme yapılmıs ve sonrasında bu stratejilerin kullanılacağı problemlerin yer aldığı çalısma yaprakları 8 hafta (18 ders saati) süreyle uygulanmıstır. Arastırmanın sonunda, son test uygulanmıs ve öğrencilerin uygulama hakkındaki görüslerine basvurulmustur. Arastırmanın sonucunda, çalısma yaprakları destekli problem çözme stratejileri öğretiminin öğrencilerin problem çözme basarılarını arttırdığı sonucuna varılmıstır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effect of teaching the problem solving strategies to sixth grade students in accordance with the new primary education program to their success was investigated. The work group of the study consists of 12 sixth grade students which were randomly selected from the Ticaret ve Sanayi Odasi Elementary School in Inegöl county of Bursa province during 2009-2010 academic years. Both qualitative and quantitative methods were used in the study. The problem solving success test, which was developed by the author was used as pre-test and post-test for data collection, and the worksheets were used in the data collection process. After the application of the pre-test subjects were informed about the problem solving strategies, and in the following 8 weeks (18 class hours) the worksheets that contained problems in the salvation of which the strategies would be used were applied. At the end of the study post-test was applied and students were consulted for their opinion related to the application. As a result, it was concluded that teaching problem solving strategies supported by worksheets increased the success of the students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Problem tr_TR
dc.subject Problem Çözme tr_TR
dc.subject Matematik Öğretimi tr_TR
dc.subject Problem Çözme Stratejileri tr_TR
dc.subject Çalışma Yaprakları tr_TR
dc.title Çalışma yaprakları destekli problem çözme stratejilerinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster