Özet:
İnternet destekli eğitimin örgün eğitime kıyasla,365 gün, 24 saat eğitim verme olanağı, tamamen öğrenci ve öğretmen ihtiyaçlarına göre dizayn edilebilen içerik, zamandan ve mekândan tasarruf sağlanması, eğitim planlamasında esneklik, kişilerin gelişimlerinin takip edilip, değerlendirilmesi ve eğitimde standardın sağlanması gibi birçok avantajı vardır.
İnternet destekli eğitim; hem konunun anlatımını hem de eğitmene kendi sınavlarını internet ortamı üzerinden yapma ve sonuçlarını hemen görebilme imkânı sağlamaktadır. Ayrıca eğitmen isterse yine eğitmen tarafından önceden hazırlanmış soru havuzundan soruları seçerek sınav oluşturabilir. Eğitmen sınava ait istatistiksel sonuçları hemen görebildiğinden öğrenciler hakkında ve sınav hakkında değerlendirme yapma imkânına sahiptir.
Bu çalışmada, öğrenci ve öğretmen iletişim içerisinde olduğu asenkron bir platformun oluşturulması amaçlanmıştır. Farklı anlatımların öğrenciler üzerindeki etkileri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Çankırı Anadolu Lisesi, Çankırı Öğretmen Lisesi, Çankırı Gazi Anadolu Liselerinde öğrenim gören 50 tane onuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.