Bu çalısmanın amacı, ilkögretim sınıf ögretmenlerinin ilkögretim I. kademe
programlarındaki degerlendirme süreçlerine ve degerlendirme süreçlerinde
karsılasılan sorunlara iliskin görüslerinin alınmasıdır.
Bu çalısmada, ilkögretim sınıf ögretmenlerinin ilkögretim I. kademe
programlarındaki degerlendirme süreçlerine iliskin görüslerine ait veriler, 2006-2007
ögretim yılında il merkezinde, ilçe merkezinde ve köylerde 45 farklı ilkögretim
okulunda görev yapan 511 sınıf ögretmeninden toplanmıstır. Verilerin toplanmasında
anket yoluna gidilmistir. Verilerin analizinde yüzde-frekans hesaplamaları ile t-testi
kullanılmıstır. lkögretim sınıf ögretmenlerinin ilkögretim I. kademe
programlarındaki degerlendirme süreçlerinde karsılasılan sorunlara iliskin
görüslerine ait veriler ise; 4 tanesi köylerdeki okullarda görev yapan, 4 tanesi ilçe
merkezlerine baglı okullarda görev yapan ve 8 tanesi il merkezine baglı okullarda
görev yapan olmak üzere 16 sınıf ögretmeni aracılıgıyla görüsme yoluyla
toplanmıstır.
Arastırmanın sonuçlarına göre, programlardaki degerlendirme süreçlerine
genel olarak bakıldıgında, degerlendirme yöntemlerinin yararlı oldugu
düsünülmekte, ancak bazı sıkıntılar yasanmaktadır. Bu sıkıntıların basında, maddi
külfet, zaman sıkıntısı, sınıf mevcutlarının kalabalık olması, veliler ile zor iletisime
geçilmesi ve materyal sıkıntısı gelmektedir. Özellikle il merkezinde görev yapan
ögretmenler, sınıf mevcutlarının kalabalık olmasından dolayı zaman sıkıntısı
çektiklerini belirtmislerdir. lçe ve köylerde görev yapan ögretmenler ise daha çok
materyal sıkıntısı çektiklerini, okullarında yeterli donanım bulunmadıgını
belirtmislerdir. Ayrıca, ilçe merkezi ve köylerde görev yapan ögretmenler velilerinin
degerlendirme sürecine katılmadıgını belirtmislerdir. l merkezindeki ögretmenler ise
velilerinin degerlendirme sürecine nasıl katılacaklarını tam olarak
kavrayamadıklarını belirtmislerdir.
The aim of this study is to get primary school teachers’ views about the
assessment processes of primary education curriculums and the problems that are
encountered during the assessment processes.
In this study, data necessary to get primary school teacher’s views about the
assessment processes at primary education curriculums were obtained from a total of
511 primary school teachers working in 45 different schools in the city center, in
towns and in villages in 2006-2007 education season. The data was collected via
puplic surveys. In the data analysis the data, frequency and percentage analysis
tecnuqies and t-test analysis tecqniques were used. An interview method was used in
analiysing the data of the primary school teachers’ views about the problems which
were encountered during the assessment processes. 4 interviewees were selected
from primary schools in villages, 4 interviewees were selected from primary schools
in towns and 8 interviewees were selected from primary schools in the city center.
The results of the study show that primary school teachers think positive
about the assessment processes at primary education curriculums, but they encounter
some problems. The biggest problems arised in the process of assessment are
crowded classes, economic difficulties, material difficulties and difficulty in having a
contact with parents. The results demonstrate that primary school teachers who work
in the city center emphasized that since classes were very crowded, they suffered
from time difficulties. Primary school teachers who work in towns and villages
emphasized that they especially suffered from material difficulties. Furthermore,
primary school teachers who work in towns and villages stated that they could not
have a contanct with parents. However primary school teachers who work in the city
center emphasized that they were not very clear about how the parents would take
part in the asessment processes.