Para, çok eski zamanlardan bu yana toplumda yayılmacı bir etkiye sahiptir. Para medeniyetin en büyük icatlarından biri olarak görülür. Toplumda iş bölümünün gelişmesinde, ticaretin ve sanayinin bugünkü düzeylere gelmesinde paranın büyük rolü olmuştur. Para çalışma hayatında da işçiler ve işverenler açısından büyük önem taşımaktadır. İşverenler çalışanları elde etmek, elde tutmak ve motive etmek için parayı kullanırlar. Çalışanlar için ise ücret geliri ekonomik bir güvence sağlaması ve refah düzeyini belirlemesi nedeniyle önemlidir. Ayrıca güven duygusu, statü, saygınlık kazanma gibi nedenlerle paraya önem verirler. Hayatımızda bu kadar önemli yeri olan paraya karşı kişiler farklı tutumlar geliştirmişlerdir.Bu çalışmanın amacı; kişilerin paraya karşı tutumlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi, cinsiyet, yaş, gelir durumu, çalışma süresi gibi demografik özelliklerle paraya karşı tutum arasındaki ilişkilerin ölçülmesi ve paraya karşı gösterilen tutumlarla ücret tatmini arasındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırma verilerinin analizinde t-testi, tek yönlü ANOVA testi ve faktör analizi kullanılmıştır. Paraya karşı tutum ile ücret tatmini arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ölçmek için ise korelasyon analizi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda çalışanların paraya karşı tutumlarında başarı, güç ve tutku faktörlerinin etkili olduğu ve bu faktörlerin cinsiyet, yaş, aylık gelir, eğitim durumu gibi demografik değişkenlerle ilişkili olduğu belirlenmiştir. Paraya karşı tutum ile ücret tatmini arasında ise anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca yapılan çalışma bu konuyla ilgili yapılacak diğer çalışmalara yol gösterici nitelikler de taşımaktadır.
Money has the expansion affect in the society since time immemorial. Money is accepted as one of the major invention of the civilization. Division of labor has increased in the socitety and trade and industry has improved by the money. At the same time money has major importance for employee and employers in business life. Employers use money to get, hold and motivate employees. For the employee, the wage income is very important for providing economic security and defining level of welfare. They value money to have confidence status and respectability. People develop different attitudes towards money because money is a very important thing in our life.The purpose of this study is to define the affective factors forattitudes towards money to measure relatıon between the attitudes towards money and the demographic variables such as sex, age, income and duration of employment and to analyse the relation between attitudes towards money and pay satisfaction.Data of the research are analysed by using t-test, one way ANOVA and factor analysis. Correlation analysis was applied to measure whether there is a meaningful relationship between attitudes towards money and pay satisfaction, or not.According to the study results, success, power and love of money are effective factors among attitudes towards money. And it is defined that these factors are related to demographic variables such as sex, age, income and education. It is concluded that the attitudes towards money doesn?t have any relationship with pay satisfaction. Furthermore, it is thought that this study has the potentialfor guiding such studies.