Bu çalışmada, Fransız ve Türk edebiyatı yazarlarından René Goscinny'nin ?Pıtırcık? serisi ile Rıfat Ilgaz'ın ?Bacaksız? adlı serisinde ana karakterlere, aile yapılarına ve ilişkilerine değinilmiş; şiddet öğesi açısından metinler irdelenmiş, aile içinde uygulanan şiddetin, çocukların ruhsal ve fiziksel açıdan gelişimleri üzerindeki olumsuz etkileri, metin odaklı ve ruhbilimsel ve toplumbilimsel eleştirinin ışığında karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Her iki yazarın ailede ve toplumda şiddet olgusunu ele alış biçimleri ve şiddeti olumlayıp olumlamadıkları incelenmiş ve çocuk ve gençlik edebiyatı açısından bunun önemine dikkat çekilmeye çalışılmıştır.Bu çalışmanın amacı, farklı kültürlerde yaşayan, ancak yazdıkları eserler ve işledikleri konular bakımından ortak noktalarda buluşan yazarların söz konusu yapıtlarında, aile ilişkileri ve şiddet öğesi açısından benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır.Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi'nin verileri ışığında yapılan bu çalışmanın sonucunda, yaklaşık aynı dönemlerde fakat farklı kültürlerde yaşayan yazarların söz konusu eserlerde şiddeti olumsuzladıkları görülmüş ve çocukların ailede ve toplumda bir birey olarak yer edinmesinde yoğun olarak uygulanan şiddetin, kişilik gelişimlerini nasıl olumsuz etkilediği sonucuna varılmıştır.
In this study, French and Turkish literature writers René Goscinny?s ?Pıtırcık? and Rıfat Ilgaz?s ?Bacaksız? series? main characters, family structures and relations is touched on and texts are examined in terms of violence factor. The negative effects of domestic violence on the physical and psychological development of children is tried to be compared according to eclictic method and text focused, sociological and psychological criticisms. Both writers? style of discussing domestic violence and violence in society and also their approach for violence are examined. Its importance is pointed in terms of child and youth literature..The purpose of this study is exhibiting the differences and similarities of literature product, whose writers live in different cultures but their products are similar according to the subject, in terms of family relations and violence factor.In the conclusion of this study written by the help of the comparative literature science, the approach of writers, who lived in different cultures at same period of time, is negative for the violence factor in these products. They also concluded that children?s personality development is affected negatively by the violence carried out frequently by the family and the society.