ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim II. kademe öğrencilerinin problem çözmedeki kavram yanılgıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Yılmaz, Senem
dc.date.accessioned 2022-06-20T05:49:59Z
dc.date.available 2022-06-20T05:49:59Z
dc.date.issued 2007
dc.date.submitted 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3365
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, ilkögretim ikinci kademe ögrencilerinin problem çözmedeki kavram yanılgıları ile bununla iliskili olabilecek demografik degiskenler arasındaki iliskileri belirlemektir. Bu arastırma; ilkögretimde problem çözmede ögrencilerin karsılastıkları kavram yanılgılarını tespit etmek, problem çözmedeki kavram yanılgıları ile ilgili gelecekte yapılacak çalısmalara örnek teskil etmek ve problem çözmedeki kavram yanılgılarını en aza indirgeyebilmek açısından önemli görülmüstür. Örneklemde; Sakarya ili merkezindeki ilkögretim okullarında 6. , 7. ve 8. sınıfta okumakta olan ögrencilerden tabakalama yöntemi ile rastlantısal olarak seçilen 960 ögrenci bulunmaktadır. lkögretimin ikinci kademesindeki ögrenciler 3 ay süreyle gözlemlenmis, problem çözerken karsılastıkları kavram yanılgıları not edilmistir. Uygulama yapılan okullardaki ögretmenlerle nitel görüsmeler yapılarak; ilkögretimde ögrencilerin problem çözerken karsılastıkları kavram yanılgıları belirlenmistir. Veri toplama asamasında; arastırmacılar tarafından hazırlanmıs ilkögretim matematik ögretim programında belirtilen amaç ve davranısları kapsayan her bir sınıf düzeyi için 12 sorudan olusan testler uygulanmıstır. Yeterli sayıda çogaltılarak Sakarya li merkezinde yer alan okullarda ögrenim gören ilkögretim ikinci kademe ögrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 960 ögrenci üzerinde uygulanmıstır. Arastırma sonucunda ögrencilerin karsılastıkları kavram yanılgıları arasından en fazla problemde birimlerin degismesi durumunda yanılgıya düstükleri görülmüstür. tr_TR
dc.description.abstract This research’s objective is that designating second-degree primary education students’ misconceptions in solving a problem and relations among demographic variables related to this. This research is seemed important about determining misconceptions which students come upon solving a problem in primary education, illustrating to studies made in futurewith misconceptions in solving a problem and minimizing misconceptions in solving a problem. In sample, 960 students, choosen with cluster method in random from students who study at second-degree in primary education schools in center of Sakarya, have determined. Primary education’s students in second-degree have observed for three months. Misconceptions confronted with when they solve a problem are noted down. Teachers in schools which application is made in have some qualitative conversations and misconceptions, which primary education students are confronted with when they solve a problem, are designated. The level of collect data is prepared by researchers and tests in twelve questions is applied to each class-degrees which contain objectives and behaviours that are made clear in mathematics curriculum programme of primary education. With being multiplied enough, they are carried out on 960 students choosen at random among students being educated in schools which place in center of Sakarya. In research result, it is found that students are mistaken at most changing units in problem among misconceptions which they are confronted with. tr_TR
dc.description.sponsorship ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstiüsü tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Problem tr_TR
dc.subject Matematik Egitimi tr_TR
dc.subject Problem Çözme tr_TR
dc.subject Kavram Yanılgısı tr_TR
dc.subject Mathematics Education tr_TR
dc.subject Problem tr_TR
dc.subject Solving Problem tr_TR
dc.title İlköğretim II. kademe öğrencilerinin problem çözmedeki kavram yanılgıları tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster