Bu arastırmanın amacı, ilkögretim ikinci kademe ögrencilerinin problem
çözmedeki kavram yanılgıları ile bununla iliskili olabilecek demografik degiskenler
arasındaki iliskileri belirlemektir. Bu arastırma; ilkögretimde problem çözmede
ögrencilerin karsılastıkları kavram yanılgılarını tespit etmek, problem çözmedeki
kavram yanılgıları ile ilgili gelecekte yapılacak çalısmalara örnek teskil etmek ve
problem çözmedeki kavram yanılgılarını en aza indirgeyebilmek açısından önemli
görülmüstür.
Örneklemde; Sakarya ili merkezindeki ilkögretim okullarında 6. , 7. ve 8.
sınıfta okumakta olan ögrencilerden tabakalama yöntemi ile rastlantısal olarak seçilen
960 ögrenci bulunmaktadır.
lkögretimin ikinci kademesindeki ögrenciler 3 ay süreyle gözlemlenmis,
problem çözerken karsılastıkları kavram yanılgıları not edilmistir. Uygulama yapılan
okullardaki ögretmenlerle nitel görüsmeler yapılarak; ilkögretimde ögrencilerin problem
çözerken karsılastıkları kavram yanılgıları belirlenmistir. Veri toplama asamasında;
arastırmacılar tarafından hazırlanmıs ilkögretim matematik ögretim programında
belirtilen amaç ve davranısları kapsayan her bir sınıf düzeyi için 12 sorudan olusan
testler uygulanmıstır. Yeterli sayıda çogaltılarak Sakarya li merkezinde yer alan
okullarda ögrenim gören ilkögretim ikinci kademe ögrencileri arasından rastlantısal
olarak seçilen 960 ögrenci üzerinde uygulanmıstır.
Arastırma sonucunda ögrencilerin karsılastıkları kavram yanılgıları arasından en
fazla problemde birimlerin degismesi durumunda yanılgıya düstükleri görülmüstür.
This research’s objective is that designating second-degree primary
education students’ misconceptions in solving a problem and relations among
demographic variables related to this. This research is seemed important about
determining misconceptions which students come upon solving a problem in
primary education, illustrating to studies made in futurewith misconceptions in
solving a problem and minimizing misconceptions in solving a problem.
In sample, 960 students, choosen with cluster method in random from
students who study at second-degree in primary education schools in center of
Sakarya, have determined.
Primary education’s students in second-degree have observed for three
months. Misconceptions confronted with when they solve a problem are noted
down. Teachers in schools which application is made in have some qualitative
conversations and misconceptions, which primary education students are confronted
with when they solve a problem, are designated. The level of collect data is prepared
by researchers and tests in twelve questions is applied to each class-degrees which
contain objectives and behaviours that are made clear in mathematics curriculum
programme of primary education. With being multiplied enough, they are carried
out on 960 students choosen at random among students being educated in schools
which place in center of Sakarya.
In research result, it is found that students are mistaken at most changing
units in problem among misconceptions which they are confronted with.