Bu arastırma, ilkögretim dördüncü ve besinci sınıf ögrencilerinin internet
kullanım durumlarına göre saldırganlık ve sosyal beceri düzeyleri arasındaki farkı
belirlemeyi amaçlamaktadır.
Arastırma örneklemini stanbul ilinin Zeytinburnu ilçesindeki Ziya Gökalp
lkögretim Okulu’nda ve Sisli ilçesinin Resneli Niyazi Bey lkögretim Okulu’nda
dördüncü ve besinci sınıfa devam eden 204’ü kız 207’si erkek toplam 411 ögrenci
olusturmaktadır.
Arastırmada, ögrencilerin internet kullanım düzeylerini belirlemek
amacıyla internet kullanım durumları anketi, ögrencilerin saldırganlık düzeylerini
belirlemek amacıyla Sahin (2004) tarafından gelistirilen saldırganlık ölçegi ve
ögrencilerin sosyal beceri düzeylerini ölçmek amacıyla Kocayürek (2000) tarafından
gelistirilen sosyal beceri ölçegi kullanılmıstır.
Arastırmada ögrencilerinin internet kullanım durumlarına göre saldırganlık
düzeylerine iliskin bulunan bulgulardan, internet kullanımının genel olarak
çocukların saldırgan davranıslar göstermesi üzerinde bir etkisi olmadıgı ancak
interneti denetimsiz ortamlarda kullanan, dolayısıyla sürekli oyun sitelerini tercih
eden çocukların diger çocuklara oranla daha saldırgan oldukları sonucu çıkarılmıstır.
Arastırmada ögrencilerin internet kullanım durumlarına göre sosyal beceri
düzeylerine iliskin bulunan bulgulardan, internet kullanım düzeyi gelismis
çocukların, sosyal beceri düzeylerinin de gelistigi, ancak çocukların çogu bos
zamanlarını internet basında geçirmelerinin sosyal beceri düzeyleri üzerinde olumsuz
etkisi oldugu saptanmıstır.
This study aims to determine the difference between the aggression and the
social skill level of the fourth and fifth grades students in Turkish public schools
according to their internet wage conditiens.
Data were collected from 411 students, of whom the 204 were girls and the
204 were boys. They were chosen from the province stanbul, its administrative
district Zeytinburnu, the Ziya Gökalp Primary School and the district Sisli, and the
Resneli Niyazi Bey Primary School.
At the research, the following surveys and scales were used; the internet
usage survey to determine the internet usage level of the students, the aggression
scale developed by Sahin(2004), to determine the aggression levels of the students
and the social skills scale, developed by Kocayürek (2000), to determine the social
skills level of the students.
At he research from the findings related to the students' level of aggression
according to their internet usage conditions it has been ascertained that in general
internet usage has no effect on students' aggressive behaviors, yet it has been
concluded that the students who always prefer game sites due to uncontrolled
environments are more aggressive than the other students.
At he research from the findings related to the students' level of social skills
according to their internet usage conditions it has been established that the children
whose internet usage levels are advanced also advance their social skills, however it
has been resulted that children's passing their leisure time in internet has negative
effect on their social skill