Özet:
Yapılan çalısmada, mutfak armatürü tasarımında kullanıcı hislerini analiz ederek
tasarım sürecine dahil etmek ve görsel algıya göre tasarım niteliklerinin düzeylerini
eniyilemek üzere iki asamalı bir yaklasım önerilmistir. Đlk asamada kullanıcıların 38
farklı mutfak armatürünü, görsel algıları ölçmede kullanılan 11 Kansei kelimesine göre
7’li anlamsal farklılıklar ölçeğinde değerlendirmeleri istenmistir. Elde edilen verilerden
hareketle kullanıcıların genel tercih puanları ile Kansei kelime puanları arasındaki iliski
arastırılmıstır. Önceki çalısmaların aksine, Doğrusal Regresyon Analizi’nin sakıncaları
dikkate alınarak genel tercih puanları ile kelime puanları arasındaki iliski Sıralı Lojistik
Regresyon ile arastırılmıstır. Đkinci asamada, kullanıcıların genel tercih puanlarını
enbüyükleyen tasarım düzeyleri Sıralı Lojistik Regresyon ile belirlenerek bu düzeylere
karsı gelen tasarım seçenekleri için doğrulama çalısmaları yapılmıstır. Önerilen
yaklasımın literatürdeki mevcut yöntemlere göre üstünlükleri tartısılarak elde edilen
sonuçlar karsılastırılmıstır.