Varolan kosullar içerisinde daha islevsel matematik dersi öğretim programlarının
düzenlenebilmesi için öğretim süreçlerinde kullanılan yöntemlerden hangilerinin daha
etkili olacağının saptanmasına ve buna bağlı olarak basarıyı arttırıcı önlemlerin
alınmasına ihtiyaç vardır. Bu arastırma, 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya
konulan ilköğretim 6. sınıf matematik öğretim programında isbirliğine dayalı öğrenme
yönteminin (Đ.D.Ö.Y) kullanılabilirliğine iliskin öğretmen görüslerini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Arastırmanın örneklemini, Eskisehir ili merkez ilçesinde bulunan
ilköğretim okullarında görev yapmakta olan ve 6. sınıfları okutan matematik
öğretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen 101 matematik öğretmeni
olusturmaktadır. Arastırma betimsel nitelikte olup, arastırmayla ilgili veriler tarama
yoluyla toplanmıstır. Verilerin toplanması asamasında arastırmacı tarafından
gelistirilen veri toplama aracı kullanılmıstır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde
yüzde ve frekans hesaplamaları yapılmıs, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testinden
yararlanılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin 6. sınıf matematik öğretim
programında Đ.D.Ö.Y.’ün kullanılabilirliğine iliskin görüsleri arasında cinsiyet ve
meslekteki hizmet süresi değiskenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmadığı; mezun
olunan kurum, Đ.D.Ö.Y.’le ilgili hizmet içi eğitim alma, 6. sınıf matematik öğretim
programıyla ilgili hizmet içi eğitim alma ve matematikle ilgili yayın izleme durumlarına
göre ise anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmistir.
It is necessary to determine which methods, which were used in educational period,
would be more effective and in the base of it to have precautions to rebound the success
to construct a more effective mathematics curricula in the current conditions. This
research aims to determine the teachers’ opinions about the employability of
cooperative learning method in 6th grade mathematics curricula which started to being
applied in the education year of 2006-2007. The sample of the research consists of 101
6th grade mathematics teachers who were randomly selected from the primary schools
of center town of Eskisehir. The research is descriptive and skipping collected the data
of research. The data collection tool prepared by the researcher was used to collecting
data. Percentage and frequency calculations were done and benefited from the tests of
Mann- Whitney U and Kruskal Wallis in the process of data analysis. It was found that
there are no significant difference in terms of the variables of gender and profession
times of teachers, but there are significant differences in terms of the variables of the
school the person graduated, having education about the cooperative learning method,
having education about the 6th grade mathematics curricula and being interested in the
editions about mathematics.