Bu arastırmanın ana amacı, ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde proje tabanlı
öğrenme yönteminin öğrencilerin basarılarına etkisini belirlemektir. Arastırma Kütahya
ili Emet ilçesinde bulunan 3 Eylül Đlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencilerinden iki grup
üzerinde yürütülmüstür. Arastırmada ön test son test kontrol gruplu desen
kullanılmıstır. Kontrol grubunda öğretmen merkezli öğrenme yöntemi, deney grubunda
da proje tabanlı öğrenme uygulanmıstır. Elde edilen veriler SPSS 13.0 paket
programında değerlendirilmistir. Arastırmadan elde edilen bulgular su sekilde
özetlenebilir; proje tabanlı öğrenme yönteminin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen
bilgisi dersinde basarılarına olumlu katkısı olduğu bulunmustur.
The main purpose of this study is to examine the effects of Project-based
learning on the 8th grade primary school students’ success the Science lesson. The
research was carried out on two different groups of the eighth class students of 3 Eylül
Primary School that is located at Emet in Kütahya. The design of pre-test and re-test
with control and test groups have been used. In control group teacher-based method
was been used and in test group Project-based learning was been used. The data has
been evaluated in SPSS 13.0. The findings that have been obtained in this search can be
summarized in this way; the Project-based learning is important for the students who are
in the 8th class.