ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Türkiye’de eğitim yönetimi alanında araştırma geleneği ve paradigmaların gömülü teori bağlamında değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Aypay, Ahmet
dc.contributor.advisor Yüce, Cemil
dc.contributor.author Demirhan, Gökhan
dc.date.accessioned 2016-03-03T14:53:07Z
dc.date.available 2016-03-03T14:53:07Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015-10-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/331
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bir bilimsel disiplin olarak Eğitim Yönetimi alanında yapılan araştırmaları yönlendiren temel felsefi kabulleri ve alandaki akademisyenler tarafından bu kabuller doğrultusunda oluşturulan, sürdürülen araştırma geleneğinin temel özelliklerini belirlemektir. Yöntem: Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden Gömülü Teori (Grounded Theory) ile tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında çalışmalarını Eğitim Yönetimi alanında sürdürmekte olan 18 profesör doktor unvanlı akademisyen ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlarda toplanan veriler kullanılan araştırma tasarımına uygun olarak analiz edilmiştir. Bulgular: Beş basamaktan oluşan veri analiz süreci sonucunda, Ontolojik Kabuller, Epistemolojik Kabuller, Teleolojik Kabuller ve Sosyal/Bireysel Faktörler olmak üzere, dört temadan ve bu temalara ait 22 kategoriden oluşan bir teorik yapıya ulaşılmıştır. Sonuç: Eğitim Yönetimi alanındaki mevcut araştırma geleneği ve paradigma; alandaki bilim insanlarının ontolojik, epistemolojik ve teleolojik olarak adlandırılarak sınıflandırılan felsefi inanç ve kabulleriyle birlikte, yine bilim insanlarının bireysel özellikleri ya da toplumla, siyasi iktidarlarla ve akademik çevrelerle kurdukları akademik odaklı olmayan ilişkilerinden doğan faktörler tarafından oluşturulan, şekillendirilen ve sürdürülen bir yapıdır. Alanda egemen olarak bulunan araştırma geleneğinin yanı sıra, alternatif olarak adlandırılabilecek kabul, tutum ve görüşler de mevcut olmakla birlikte, ulaşılan veriye dayalı teorik yapının çekirdeğini alandaki araştırma geleneğini oluşturan sosyal/bireysel faktörlerden biri olan Akademik Atama ve Yükselme Kriterleri kategorisi oluşturmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The purpose of this study is to determine the basic philosophical assumption leading to researches in field of educational administration and basic characteristics of research tradition obtaining through assumption of academic staffs on this field. Methodology: In this study, as a qualitative method, Grounded Theory approach was used. Data were collected from 18 professors in field of educational administration by semi-structured interview and analyzed through Grounded Theory approach.Findings: After five step analysis process, a theoretical frame consisting of four themes including ontological assumptions, epistemological assumptions, theological assumptions and social/individual factors and 22 sub-themes was constituted. Results: Current research tradition and paradigm in the field of educational administration consists of a structure through philosopical beliefs and assumptions categorized as ontolological, epistemological, theological and indivual characteristics of academics and their relations through political and academic environment. Besides common research tradition, there are assumptions, attitute, and reviews as an alternative and the core of theoretical frame through data was constitued from ‘Academic Promotion and Appointment’ criteria which is one of the social/individual factor as a research tradition. tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim Yönetimi tr_TR
dc.subject Araştırma Geleneği tr_TR
dc.subject Paradigma tr_TR
dc.subject Ontolojik Kabul tr_TR
dc.subject Epistemolojik Kabul tr_TR
dc.subject Teleolojik Kabul tr_TR
dc.subject Gömülü Teori tr_TR
dc.title Türkiye’de eğitim yönetimi alanında araştırma geleneği ve paradigmaların gömülü teori bağlamında değerlendirilmesi tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR19913 tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster