Bu arastırma; isbirligine dayalı ögrenmenin Fen Bilgisi dersinde basarı, tutum ve
kalıcı ögrenmeye etkisini degerlendirmek amacıyla gerçeklestirilmistir.
Arastırmada, kontrol gruplu ön test - son test deney deseni uygulanmıstır.
Arastırmaya 2005–2006 egitim ögretim yılının II. döneminde Eskisehir ili, Merkez
Mimar Sinan ,lkögretim Okulu’nun 6B ve 6C sınıflarındaki toplam 48 ögrencisi
katılmıstır. Deney ve kontrol grupları rastgele seçilmistir. 6B sınıfı deney, 6C sınıfı
kontrol grubu olarak belirlenmistir. Bu arastırmada, veri toplama aracı olarak 27 çoktan
seçmeli sorudan olusan Fen Bilgisi basarı testi ve 32 sorudan olusan Fen Bilgisi dersine
yönelik tutum ölçegi anketi kullanılmıstır. Test sonucunda elde edilen verilerin
çözümlenmesinde “t” testi uygulanmıs ve korelasyon katsayısına bakılmıstır.
Arastırma sonucunda, isbirligine dayalı ögrenmenin Fen Bilgisi dersinde basarı,
tutum ve kalıcı ögrenemeye etkisinin olumlu oldugu belirlenmistir.
This research has been made in order to evaluate the effect of cooperative
learning on success, attitude and retention in Science teaching.
In this research, pretest and postest experiment figure with control groups has
been applied. Totally 48 students that attend the classes 6B and 6C in Eskisehir Central
Mimar Sinan Primary School have taken part in this research during the 2nd term of
2005–2006 educational year. Experiment and control groups have been choosen
randomly. 6B has been used as a experiment group and 6C has been used as the control
group. In this research, “Science Success Test” including 27 multiple choice questions
and “Science Attitude Scale Survey” consisted of 32 questions have been used in order
to gather data. In order to see the analyzing the data that is gained out of the tests “t”
test has been applied and the correlation degree has been estimated.
As a result that cooperative learning approach has positive effects on success,
attitude and retention in Science teaching.