ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlkögretim ögrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Özbey, Nüket
dc.date.accessioned 2022-06-15T08:26:02Z
dc.date.available 2022-06-15T08:26:02Z
dc.date.issued 2007
dc.date.submitted 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3225
dc.description.abstract Bu arastırma, ilkögretim ögrencilerinin ders çalısma alıskanlıklarının ve bununla iliskili olabilecek demografik degiskenler arasındaki iliskileri belirlemek amacıyla gerçeklestirilmistir. Arastırmada, ögrencilerin çalısma alıskanlıklarında cinsiyet, sınıf düzeyi, anne egitim durumu, baba egitim durumu, matematik basarısı gibi degiskenler açısından farklılık olup olmadıgı arastırılmıstır. Arastırmanın örneklemini 2006-2007 egitim ögretim yılında Düzce ilindeki ilkögretim okullarında ögrenim görmekte olan 5, 6, 7 ve 8. sınıf ögrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 1000 ögrenci olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında arastırmacı tarafından gelistirilmis olan çalısma alıskanlıkları anketi uygulanmıstır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, frekans tabloları, t-testi ve varyans analizi ile analiz edilmistir. Verilerin analizi sonucunda özetle su sonuçlar elde edilmistir. Ögrencilerin ders çalısma alıskanlıkları cinsiyet, sınıf düzeyi, anne egitim durumu, baba egitim durumu ve matematik basarılarına göre farklılasmaktadır. Bunlara ek olarak ögrencilere yöneltilen çalısma alıskanlıkları anketine iliskin sonuçlara göre de; 12 alt baslık arasında en yüksek ortalama ile “ders notu alma” çalısma alıskanlıgının kullanıldıgı sonucuna ulasılmıstır. En düsük ortalamaya ise ödev hazırlamada stres ve kaygı alıskanlıkları sahiptir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to determine study habits of primary education students and relations between these habits and students’ characteristics which may be related with them. This study indicated that to determine differences among study habits points of view students’ characteristics like sex, grade, parents’ education levels and mathematics success. The sample of the study consists of randomly selected 1000 students from 5, 6, 7 and 8th grade students in Düzce. Data were collected by a “Study Habits” questionnaire which was developed by the researcher. Mean, frequency tables, t-test and analysis of variance were employed to analyze data. The results of the study indicated that, there were differences in study habits points of view sex, grade, parents’ education levels and mathematics success. In addition, while “taking notes” was the most used study habit, “stress and anxiety in preparing homework” was the least used study habit. tr_TR
dc.description.sponsorship ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çalısma Alışkanlıkları tr_TR
dc.subject Matematik Başarısı tr_TR
dc.subject Matematik Ögretimi tr_TR
dc.subject Study Habits tr_TR
dc.subject Mathematics Success tr_TR
dc.subject Teaching Mathematics tr_TR
dc.title İlkögretim ögrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster