Bu arastırma, ilkögretim ögrencilerinin ders çalısma alıskanlıklarının ve bununla
iliskili olabilecek demografik degiskenler arasındaki iliskileri belirlemek amacıyla
gerçeklestirilmistir. Arastırmada, ögrencilerin çalısma alıskanlıklarında cinsiyet, sınıf
düzeyi, anne egitim durumu, baba egitim durumu, matematik basarısı gibi degiskenler
açısından farklılık olup olmadıgı arastırılmıstır. Arastırmanın örneklemini 2006-2007
egitim ögretim yılında Düzce ilindeki ilkögretim okullarında ögrenim görmekte olan 5,
6, 7 ve 8. sınıf ögrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 1000 ögrenci
olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında arastırmacı tarafından gelistirilmis
olan çalısma alıskanlıkları anketi uygulanmıstır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama,
frekans tabloları, t-testi ve varyans analizi ile analiz edilmistir. Verilerin analizi
sonucunda özetle su sonuçlar elde edilmistir.
Ögrencilerin ders çalısma alıskanlıkları cinsiyet, sınıf düzeyi, anne egitim
durumu, baba egitim durumu ve matematik basarılarına göre farklılasmaktadır. Bunlara
ek olarak ögrencilere yöneltilen çalısma alıskanlıkları anketine iliskin sonuçlara göre
de; 12 alt baslık arasında en yüksek ortalama ile “ders notu alma” çalısma alıskanlıgının
kullanıldıgı sonucuna ulasılmıstır. En düsük ortalamaya ise ödev hazırlamada stres ve
kaygı alıskanlıkları sahiptir.
The purpose of this study was to determine study habits of primary education
students and relations between these habits and students’ characteristics which may be
related with them. This study indicated that to determine differences among study
habits points of view students’ characteristics like sex, grade, parents’ education levels
and mathematics success. The sample of the study consists of randomly selected 1000
students from 5, 6, 7 and 8th grade students in Düzce. Data were collected by a “Study
Habits” questionnaire which was developed by the researcher. Mean, frequency tables,
t-test and analysis of variance were employed to analyze data.
The results of the study indicated that, there were differences in study habits
points of view sex, grade, parents’ education levels and mathematics success. In
addition, while “taking notes” was the most used study habit, “stress and anxiety in
preparing homework” was the least used study habit.