ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim matematik öğretiminde tasarlanan Web destekli öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kurtuluş, Aytaç
dc.contributor.author Okur, Mesude Gülden
dc.date.accessioned 2022-06-15T08:24:54Z
dc.date.available 2022-06-15T08:24:54Z
dc.date.issued 2007
dc.date.submitted 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3224
dc.description.abstract nsan hayatının her alanında kendisini gösteren bilisim teknolojilerindeki hızlı gelisim, bireylerin ögrenme ihtiyaçlarının karsılanmasında bu teknolojilerin kullanılması gereksinimini dogurmustur. Ögrenme ortamlarında teknolojinin kullanılması, ancak hedef kitleye uygun ögretim materyali tasarımı ile mümkün olmaktadır. Bu baglamda web destekli ögretim materyali tasarımı daha da önem kazanmaktadır. Bu çalısmada yapılandırmacı yaklasım ögretim ilkeleri dikkate alınarak ilkögretim 6. sınıf “ statistik ve Olasılık” ünitesinin ögretimine yönelik olarak bir web destekli ögretim materyali tasarlanmıs ve degerlendirmeye sunulmustur. Materyal hazırlanırken Macromedia Dreamweaver 8, Fireworks 8, Adobe Photoshop CS2, QuizMaker2.0, Microsoft Office Clip Organizer, CuteFTP Professional 6.0, Swiff Chart 3.0 programları kullanılmıstır. Gelistirilen materyal son halini aldıktan sonra Eskisehir ili MLO’nda (Müfredat Laboratuar Okulları) görev yapan tüm matematik ögretmenleriyle görüsülerek, hazırlanan materyal tanıtılmıstır. Materyalin degerlendirilmesi için ögretmenlere literatürdeki kaynaklardan yararlanılarak gelistirilen 40 maddelik anket uygulanmıstır. Anket uygulandıktan sonra elde edilen veriler frekansları ve yüzdeleri hesaplanarak analiz edilmistir. Elde edilen bulgulara göre hazırlanan web destekli ögretim materyalinin sınıf içi ve sınıf dısı ortamlarda kullanılması uygun bulunmustur. Ayrıca farklı ögretim materyallerinin ögrencinin ögrenme istegini arttıracagı sonucuna ulasılmıstır. tr_TR
dc.description.abstract The rapid improvement of information technology is seen in all fields of human life and the use of this technology requires to meet individuals’ learning needs. The use of technology in learning environment is just possible with teaching material design which is suitable with target mass. In this process, web based teaching material design becomes more important. In this research, constructive approach teaching principles are taken into consideration in teaching “Statistics and Probability” unit in Primary 6th class, a web based teaching material has designed and offered for evaluation. While preparing the material, Macromedia Dreamweaver 8, Firework 8, Adobe Photoshop CS2, QuizMaker 2.0, Microsoft Office Clip Organizer, CuteFTP Professional 6.0, Swiff Chart 3.0 programs were used. After making all the updates, the materials were introduced to all mathematics teachers who teach in Curriculum Laboratory Schools. To evaluate the material, a questionnaire that had been prepared by using the sources in the literature and including 40 questions were applied on the teachers. After the completion and collection of the questionnaire, the data were analysed by using frequencies and percentages. The findings showed that the prepared web based teaching material can be both used in class and out of class. In addition, it is seen that different teaching materials increased the student’s learning motivation. tr_TR
dc.description.sponsorship ESOGÜ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik Ögretimi tr_TR
dc.subject Yapılandırmacı Yaklasım tr_TR
dc.subject Web Destekli Ögretim tr_TR
dc.subject Mathematics Education tr_TR
dc.subject Constructivism tr_TR
dc.subject Web Based Education tr_TR
dc.title İlköğretim matematik öğretiminde tasarlanan Web destekli öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster