nsan hayatının her alanında kendisini gösteren bilisim teknolojilerindeki hızlı
gelisim, bireylerin ögrenme ihtiyaçlarının karsılanmasında bu teknolojilerin
kullanılması gereksinimini dogurmustur. Ögrenme ortamlarında teknolojinin
kullanılması, ancak hedef kitleye uygun ögretim materyali tasarımı ile mümkün
olmaktadır. Bu baglamda web destekli ögretim materyali tasarımı daha da önem
kazanmaktadır.
Bu çalısmada yapılandırmacı yaklasım ögretim ilkeleri dikkate alınarak
ilkögretim 6. sınıf “ statistik ve Olasılık” ünitesinin ögretimine yönelik olarak bir web
destekli ögretim materyali tasarlanmıs ve degerlendirmeye sunulmustur. Materyal
hazırlanırken Macromedia Dreamweaver 8, Fireworks 8, Adobe Photoshop CS2,
QuizMaker2.0, Microsoft Office Clip Organizer, CuteFTP Professional 6.0, Swiff Chart
3.0 programları kullanılmıstır.
Gelistirilen materyal son halini aldıktan sonra Eskisehir ili MLO’nda (Müfredat
Laboratuar Okulları) görev yapan tüm matematik ögretmenleriyle görüsülerek,
hazırlanan materyal tanıtılmıstır. Materyalin degerlendirilmesi için ögretmenlere
literatürdeki kaynaklardan yararlanılarak gelistirilen 40 maddelik anket uygulanmıstır.
Anket uygulandıktan sonra elde edilen veriler frekansları ve yüzdeleri
hesaplanarak analiz edilmistir. Elde edilen bulgulara göre hazırlanan web destekli
ögretim materyalinin sınıf içi ve sınıf dısı ortamlarda kullanılması uygun bulunmustur.
Ayrıca farklı ögretim materyallerinin ögrencinin ögrenme istegini arttıracagı sonucuna
ulasılmıstır.
The rapid improvement of information technology is seen in all fields of human
life and the use of this technology requires to meet individuals’ learning needs. The use
of technology in learning environment is just possible with teaching material design
which is suitable with target mass. In this process, web based teaching material design
becomes more important.
In this research, constructive approach teaching principles are taken into
consideration in teaching “Statistics and Probability” unit in Primary 6th class, a web
based teaching material has designed and offered for evaluation. While preparing the
material, Macromedia Dreamweaver 8, Firework 8, Adobe Photoshop CS2, QuizMaker
2.0, Microsoft Office Clip Organizer, CuteFTP Professional 6.0, Swiff Chart 3.0
programs were used.
After making all the updates, the materials were introduced to all mathematics
teachers who teach in Curriculum Laboratory Schools. To evaluate the material, a
questionnaire that had been prepared by using the sources in the literature and including
40 questions were applied on the teachers.
After the completion and collection of the questionnaire, the data were analysed
by using frequencies and percentages. The findings showed that the prepared web based
teaching material can be both used in class and out of class. In addition, it is seen that
different teaching materials increased the student’s learning motivation.