ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Kültürel miras alanlarında algılanan otantikliğin destinasyon sadakatine etkisinde seyahet motivasyonunun rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Temizkan, Saadet Pınar
dc.contributor.author Üsküdar, Şerife
dc.date.accessioned 2022-06-14T13:20:44Z
dc.date.available 2022-06-14T13:20:44Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3197
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, otantiklik, seyahat motivasyonu ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkiyi belirlemek aynı zamanda otantiklik algılarının destinasyon sadakatine etkisinde seyahat motivasyonunun aracılık rolünü ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda yürütülen araştırmanın evrenini Türkiye’nin Ankara ili Beypazarı ilçesindeki kültürel miras alanlarını ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. Mayıs- Ağustos 2019 tarihinde gerçekleşen araştırmada verilerin toplanmasında anket formu kullanılmış olup, katılımcılara basit tesadüfî örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır. Toplamda 517 kullanılabilir anket elde edilmiş, toplanan veriler SPSS 22.0 ve LISREL 8.80 programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, otantikliğin boyutlarından postmodern ve varoluşsal otantikliğin seyahat motivasyonu (rahatlama, sosyalleşme, bilgi ve dünyayı tanıma, doğal çekicilik, alışveriş) ve destinasyon sadakati (bilişsel, duygusal, tutumsal) boyutları üzerinde etkisinin olduğu, nesnel ve yapısal otantiklik boyutlarının ise her iki değişkenin boyutlarına etkisinin istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca seyahat motivasyonu boyutlarından rahatlama ile bilgi ve dünyayı tanımanın bilişsel sadakat, bilgi ve dünyayı tanımanın duygusal sadakat, sosyalleşeme ile doğal çekicilik ve olanakların tutumsal sadakate etkisinin olduğu tespit edilmiştir tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the relationship between authenticity, travel motivation and destination loyalty, and to reveal the mediating role of travel motivation in the effect of authenticity perceptions on destination loyalty. The population of the research consists of domestic tourists visiting cultural heritage sites in Beypazarı district of Ankara province in Turkey. The data were collected by questionnaire method between May-August 2019 and the participants were reached by simple random sampling method. A total of 517 usable questionnaires were obtained, and the collected data were analyzed through SPSS 22.0 and LISREL 8.80 programs. The results of the research show that postmodern and existential authenticity, which are among the dimensions of authenticity, have an effect on travel motivation (relaxation, socialization, knowledge and knowing the world, natural attractiveness, shopping) and destination loyalty (cognitive, emotional, behavioural) dimensions, while objective and structural authenticity dimensions are different from both variables. shows that the effect on the dimensions is not statistically significant. In addition, it has been determined that relaxation and knowledge and knowing the world, which are among the dimensions of travel motivation, have an effect on cognitive loyalty, knowledge and knowing the world have an effect on emotional loyalty, socialization and natural attraction and opportunities affect attitudinal loyalty tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otantiklik tr_TR
dc.subject Seyahat Motivasyonu tr_TR
dc.subject Destinasyon Sadakati tr_TR
dc.subject Kültürel Miras Alanları tr_TR
dc.subject Beypazarı tr_TR
dc.subject Authenticity tr_TR
dc.subject Travel Motivation tr_TR
dc.subject Destination Loyalty tr_TR
dc.subject Cultural Heritage Sites tr_TR
dc.title Kültürel miras alanlarında algılanan otantikliğin destinasyon sadakatine etkisinde seyahet motivasyonunun rolü tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi , Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster