Bu araştırmanın amacı, otantiklik, seyahat motivasyonu ve destinasyon
sadakati arasındaki ilişkiyi belirlemek aynı zamanda otantiklik algılarının destinasyon
sadakatine etkisinde seyahat motivasyonunun aracılık rolünü ortaya koymaktır. Bu
amaç doğrultusunda yürütülen araştırmanın evrenini Türkiye’nin Ankara ili Beypazarı
ilçesindeki kültürel miras alanlarını ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. Mayıs-
Ağustos 2019 tarihinde gerçekleşen araştırmada verilerin toplanmasında anket formu
kullanılmış olup, katılımcılara basit tesadüfî örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır.
Toplamda 517 kullanılabilir anket elde edilmiş, toplanan veriler SPSS 22.0 ve LISREL
8.80 programları aracılığıyla analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, otantikliğin boyutlarından postmodern ve varoluşsal
otantikliğin seyahat motivasyonu (rahatlama, sosyalleşme, bilgi ve dünyayı tanıma,
doğal çekicilik, alışveriş) ve destinasyon sadakati (bilişsel, duygusal, tutumsal)
boyutları üzerinde etkisinin olduğu, nesnel ve yapısal otantiklik boyutlarının ise her
iki değişkenin boyutlarına etkisinin istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı belirlenmiştir.
Ayrıca seyahat motivasyonu boyutlarından rahatlama ile bilgi ve dünyayı tanımanın
bilişsel sadakat, bilgi ve dünyayı tanımanın duygusal sadakat, sosyalleşeme ile doğal
çekicilik ve olanakların tutumsal sadakate etkisinin olduğu tespit edilmiştir
The aim of this research is to determine the relationship between authenticity,
travel motivation and destination loyalty, and to reveal the mediating role of travel
motivation in the effect of authenticity perceptions on destination loyalty. The
population of the research consists of domestic tourists visiting cultural heritage sites
in Beypazarı district of Ankara province in Turkey. The data were collected by
questionnaire method between May-August 2019 and the participants were reached by
simple random sampling method. A total of 517 usable questionnaires were obtained,
and the collected data were analyzed through SPSS 22.0 and LISREL 8.80 programs.
The results of the research show that postmodern and existential authenticity,
which are among the dimensions of authenticity, have an effect on travel motivation
(relaxation, socialization, knowledge and knowing the world, natural attractiveness,
shopping) and destination loyalty (cognitive, emotional, behavioural) dimensions,
while objective and structural authenticity dimensions are different from both
variables. shows that the effect on the dimensions is not statistically significant. In
addition, it has been determined that relaxation and knowledge and knowing the world,
which are among the dimensions of travel motivation, have an effect on cognitive
loyalty, knowledge and knowing the world have an effect on emotional loyalty,
socialization and natural attraction and opportunities affect attitudinal loyalty