Bu tezde iki paralel plaka arasına yerleştirilmiş kare kesitli silindir etrafında akışa blok etkisi ve silindir-duvar uzaklığının etkisi incelenmiştir. Simulasyonda silindir genişliğine göre tanımlanmış Reynolds sayısı 20000 değerinde sabit tutulmuş, plakalar arasındaki uzaklık, blok oranları 0.1, 0.2 ve 0.05 olacak şekilde belirlenmiştir. Silindirlerin duvara olan uzaklıkları da 0.2D, 0.5D, 1D, 1.5D ve 2D olarak değiştirilmiştir. Simulasyonda düşük Reynolds sayısı iki-tabaka k- ? modeli kullanılmıştır. Momentum denklemlerinin ayrıştırılmasında kısmi adımlar metodu uygulanmış elde edilen denklemler bir imlisit metot ile çözülmüştür. Simulasyon sonuçları; blok etkisinin artması ile plakalardan eşit uzaklıkta yerleştirilmiş silindirlerin aşağı akış bölgesindeki hız değerlerinin silindire daha yakın bölgede girişteki hız değerlerine yaklaştığını göstermiştir. Büyük blok oranlarında ve silindirin plakalar arasında simetrik olmayan yerleşiminde, aşağı akış bölgesinde v-hız bileşeninin zaman ortalaması salınım yapan bir dağılım göstermektedir.
In this thesis, the effects of the cylinder-wall distance and blockage of the walls on the flow around a cylinder has been investigated At the simulations, Reynolds number based on the cylinder height has been kept constant as 20000 and the distance between the parallel plates was adjusted so that the blockage ratios were 0.1, 0.2 and 0.05. The distance between the cylinder and lower wall was changed as 0.2D, 0.5D, 1D, 1.5D and 2D. The simulations were performed by applying two layer law Reynolds number k- ? model. The discretized momentum equations have been solved by employing a fractional step method. The simulation results reveal that while the block effect of the plates increase, the velocities at the downstream of the cylinder, which is placed symmetrically between plates, approximate their inflow values close to the cylinder. At the high block ratios and asymmetric placement of the cylinder to the plates, the v-components of the velocity present oscillating distribution along y axis.