Özet:
Bu arastırmanın amacı, web destekli öğretim yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin
basarısına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve derse karsı tutumlarına etkisini saptamaktır.
Arastırma ön test-son test kontrol gruplu modele göre düzenlenmis ve uygulama 2008-
2009 öğretim yılının 2. döneminde Eskisehir Odunpazarı Hacı Feride Koruyucu Đlköğretim
Okulunda gerçeklestirilmistir. Arastırmada okulun 7/A ve 7/B subelerinden; 7/A sınıfı deney,
7/B sınıfı kontrol grubu olmak üzere kura yöntemiyle yansız olarak belirlenmistir. Verilerin
toplanmasında arastırmacı tarafından hazırlanan web sayfası ve akademik basarı testi ayrıca
Geban ve arkadasları tarafından gelistirilen tutum ölçeği kullanılmıstır. Arastırmanın
uygulamasına geçilmeden önce, akademik basarı testi ve tutum ölçeği deney ve kontrol
gruplarına ön test olarak verilmistir. Gruplar akademik basarı ve tutum ölçeği testi sonuçlarına
ve önceki döneme ait fen ve teknoloji dersi karne notlarına göre denklestirilmistir.
Denklestirme sonunda her iki grupta 28’ er öğrenci olmak üzere toplam 56 öğrenci
denklestirilmistir. Deney grubuna web destekli öğretim uygulanmıstır. Kontrol grubuna ise
öğretim programının gerektirdiği uygulamalar devam etmistir. Uygulama sonrasında akademik
basarı testi ve tutum ölçeği her iki gruba son test olarak verilmistir. Uygulamadan bir ay sonra
akademik basarı testi kalıcılığı ölçmek için iki gruba da tekrar uygulanmıstır. Verilerin
çözümlenmesinde SPSS 15.0 programı kullanılmıstır.
Arastırma sonuçları; web destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu
öğrencilerinin akademik basarılarının ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığının, kontrol grubu
öğrencilerine göre istatistiksel olarak daha yüksek olduğunu, fene yönelik tutumlarında ise
herhangi bir etkisi olmadığını ortaya koymustur.