ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Sekizinci sınıf öğrencilerinin olasılık konusundaki hataları ve kavram yanılgıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kurtuluş, Aytaç
dc.contributor.author Dereli, Ayşe
dc.date.accessioned 2022-06-10T12:06:53Z
dc.date.available 2022-06-10T12:06:53Z
dc.date.issued 2009
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3115
dc.description.abstract Bu arastırma; ilkögretim sekizinci sınıftaki olasılık konusunda; ögrencilerin karsılastıkları hatalarını ve kavram yanılgılarını tespit etmek, olasılık konusundaki hataların ve kavram yanılgılarının giderilmesine katkıda bulunmak, olasılık konusundaki hataları ve kavram yanılgıları ile ilgili yapılacak çalısmalara örnek teskil etmek açısından önemli görülmüstür. Arastırma, Manisa’nın Alasehir ilçe merkezindeki 7 ilkögretim okulunda 8. sınıflarda ögrenim gören toplam 349 ögrenci üzerinde yürütülmüstür. Veri toplama aracını gelistirmek için, uygulama öncesinde ilkögretim matematik ögretmenleri ile nitel görüsmeler yapılarak; ögrencilerin olasılık konusundaki karsılastıkları hataları ve kavram yanılgıları belirlenmistir. Arastırmacı tarafından hazırlanmıs ilkögretim matematik programında belirtilen amaç ve davranısları kapsayan 8. sınıf düzeyine uygun 25 açık uçlu sorudan olusan veri toplama aracı 3 uzman görüsü alınarak gelistirilmistir. Veri toplama aracının son hali 31 ögrenci üzerinde pilot çalısması olarak uygulanmıstır. Her ögrencinin kâgıdı, arastırmacının gelistirdigi rubrige göre iki matematik ögretmeni tarafından degerlendirilmistir. Veri toplama aracının güvenirligi Miles ve Huberman(1994)’nın formülü ile hesaplanarak güvenirlik katsayısı 0,83 olarak bulunmustur. Veri toplama aracı yeterli sayıda çogaltılarak Alasehir ilçesinde yer alan ve rastgele seçilen 7 merkez okulunda 8. sınıflarda ögrenim görmekte olan 349 ögrenci üzerinde uygulanmıstır. Elde edilen bulgular sonucunda; ögrencilerin olasılık çesitlerinden, deneysel ve teorik olasılıgı ayırt etmede kavram yanılgısına düstükleri görülmüstür. Bagımlı ve bagımsız olayları açıklamada yanılgıya düsen ögrenciler olasılık hesaplamalarında da yanılgıya düsmektedirler. Permütasyon ve kombinasyon konusunda kavram yanılgısına düsen ögrenciler seçimin önemli oldugu sorularda permütasyon, sıralamanın önemli oldugu sorularda ise kombinasyon cevabını vermistir. Kombinasyon kavramını iyi bilmeyen ögrenciler kombinasyon problemi kuramamıstır. Ögrencilerdeki islem hataları kesirlerde sadelestirmede ve çarpma islemlerinde görülmüstür, kavram hataları ise konuyu bilmediklerinden kaynaklanmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This study has been taken care of probablity in eighth grade to find mistakes of concept, assist of removing the mistakes and misconceptions in probablity, to give example to studies done for students. The study has been done for 349 eighth grade students in totally who receive education in seven primary education schools in the center of Alasehir. To develop data collection tool, the mistakes and misconceptions about in probablity has been determined making qualitative conversations with Maths teacher in primary schools before application. Data collection tool, containing primary school curriculum and behaviours prepared by researcher and formed twenty five open-ended questions convenient to eighth grades, has been developed by the help of three expert views. The last form of data collection tool has been applied to 31 students as a pilot study. Each of student’s paper has been evaluated by two Maths teacher according to rubric developed by researcher. The factor of reliability of questions has been found as 0.83 calculated with Miles and Huberman’s formula (1994). Data collection tool, copying enough amounts, has been applied to 349 eighth grade students receiving education in seven center primary schools choosen randomly. As a result of findings, It has been seen that students came into misconceptions related to empirical and theorical possibility in the point of various possibility. Students, making misconceptions while explaining the dependent and independent events and at the same time calculating the possibility, too. Students, making misconceptions , gave answer permutation in the questions in which choice is important and combination in the questions in which sorting is important. Students ,not knowing well the concept of combination, couldnt form a combination problem. Students’ process mistakes have been seen in simplification of fraction and multiplication however their concept mistakes base on insufficient knowledges. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik Öğretimi tr_TR
dc.subject Olasılık tr_TR
dc.subject Kavram tr_TR
dc.subject Hata tr_TR
dc.subject Kavram Yanılgısı tr_TR
dc.title Sekizinci sınıf öğrencilerinin olasılık konusundaki hataları ve kavram yanılgıları tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğertim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster