ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Gevrek, Leziz
dc.date.accessioned 2022-06-10T07:07:31Z
dc.date.available 2022-06-10T07:07:31Z
dc.date.issued 2009
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/3110
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenilmis çaresizlik düzeylerini belirlemek ve öğrenilmis çaresizlik düzeylerinin öğrencilerin kisisel değiskenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Arastırmanın örneklemini Düzce il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencileri arasından küme örnekleme yöntemiyle seçilen 932 öğrenci olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında öğrencilere öncelikle kisisel özelliklerini belirlemeye yönelik sorular sorulmus ardından Seligman ve arkadasları (1984) tarafından gelistirilen, Türkçe’ye uyarlanması Aydın (1985) tarafından yapılan 48 maddelik “Öğrenilmis Çaresizlik Ölçeği” ile Bindak (2005) tarafından gelistirilen 10 maddelik “Đlköğretim Öğrencileri Đçin Matematik Kaygı Ölçeği” ni cevaplamaları istenmistir. Verilerin istatistiksel analizinde bağımsız gruplar arası t-testi, varyans analizi, tukey çoklu karsılastırma testi ve korelasyon analizi kullanılmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin öğrenilmis çaresizlik ve matematik kaygı düzeylerinin orta düzeyde olduğu, öğrenilmis çaresizlik düzeylerinin cinsiyet, sınıf, okul öncesi eğitim alma durumu, anne-baba eğitim düzeyine göre farklılasmadığı, matematik basarı durumlarına göre ise farklılık gösterdiği ve öğrenilmis çaresizlik ile matematik kaygısı arasında anlamlı bir iliskinin olmadığı bulunmustur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to identify level of learning helplessness of second grade primary school students and also determine if this level of learning helplessness is different according to students’ personal variable. The sample of this study is 932 second grade primary school students in Düzce. In the test that is applied at the stage of data collection, ‘Learning Helplessness Scale’ with 48 items by Seligman& friends, ’Maths Anxiety Scale for Primary School Students’ with 10 items by Bindak (2005) and questions for identifying the personal caharacteristic is used in the first place. At statistical analysis of datas, t-test among the independence groups, variance analysis, tukey multiple comparison test and correlation analysis are used. According to results of the study, level of learning helplessness and maths anxiety of the students are in mid level, level of learning helplessness does not differ for gender, class, having preschool education, education level of parents and maths anxiety but the succes of maths has seen. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik Eğitimi tr_TR
dc.subject Öğrenilmis Çaresizlik tr_TR
dc.subject Matematik Kaygısı tr_TR
dc.subject Maths Education tr_TR
dc.subject Learning Helplessness tr_TR
dc.subject Maths Anxiety tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğertim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster