ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Yeni medyanın bir uygulama alanı olan sayısal videoya etkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özdamar Akarçay, Gülbin
dc.contributor.author Çetin, Volkan
dc.date.accessioned 2022-06-03T11:54:18Z
dc.date.available 2022-06-03T11:54:18Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2998
dc.description.abstract Bu çalışmada yeni medyanın sayısal video kullanımındaki etkileri, teknik, içerik ve benliğin sunumu bağlamında ‘youtuber’lar üzerinden incelenmiştir. Yeni medyanın iletişim biçimlerini değiştirmesiyle birlikte kültürel, toplumsal ve teknolojik yeni ortamlar geliştirilmiştir. Bu ortamların başında youtube gelmektedir. ‘Youtube’ bir video paylaşım platformu olarak, üretilen videoyu tüm küresel ağda paylaşıma sokabilmektedir. Videonun sayısallaşmasının ‘Youtube’a olumlu ve olumsuz etkilerinin de tartışıldığı çalışmada, sayısal videonun üretim biçimleri ve kategorileri ele alınmıştır. Youtube kullanıcısı olarak ‘Youtuber’ ların video yükleme, görüntüleme, paylaşma, yorumlama, görüntüleme listeleri oluşturma, canlı yayın yapma, kendi yayın kanalını oluşturma ve diğer yayın kanallarına abone olma gibi özelliklere sahip olması onları sanal bir fenomene dönüştürmüştür. Araştırmada, amaçlı örneklem ile izleyici ve abone sayısı temel alınarak belirlenen fenomenler ve ürettikleri (ilk ve son) videolar teknik, içerik ve sanal benliğin sunumu çerçevesinde Goffman’ın çerçeve analizine uygun olarak analiz edilmiştir. Bu üretim ve tüketim sürecinde ‘Youtube’ fenomenlerinin değişimleri gözlemlenmiş, benlik vitrini olarak üretilen videolar arasındaki farklılıklar da belirlenmiştir tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effects of new media on the use of digital media are examined via YouTubers in the context of technique, content, and presentation of the self. New cultural, social, and technological environments have been developed as a result of the shifting attitudes towards communication methods and ways by the effect of new media. On Youtube which is one of the most popular online platforms, digital video produced by a user can easily spread in seconds across the global network. The study also discusses both the positive and negative effects of video digitization on ‘YouTube’, the production formats, and categories of digital video. YouTubers’ ability to upload, view, share, interpret, broadcast, videos, create playlists and their own channels, and also subscribe to other broadcast channels, make them virtual phenomena. In this research, video creators and their (first and last) videos that had been determined depending on the intended sample and the number of viewers and subscribers, were examined following Goffman's ‘frame analysis’ method within the framework of technicality, content and presentation of the virtual self. The transformation of the video creators in ‘Youtube’ has been observed according to their production and consumption cycle. The differences between videos produced as self showcases were also determined tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject İnternet tr_TR
dc.subject Yeni Medy tr_TR
dc.subject Sayısal Video tr_TR
dc.subject Youtube tr_TR
dc.subject Sanal Benliğin Sunumu tr_TR
dc.subject Yeni Medya tr_TR
dc.subject Digital Video tr_TR
dc.subject New Media tr_TR
dc.subject Youtube tr_TR
dc.subject Goffman tr_TR
dc.subject Internet tr_TR
dc.subject The Presentation Of Virtual Self tr_TR
dc.title Yeni medyanın bir uygulama alanı olan sayısal videoya etkileri tr_TR
dc.type Other tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tasarım Anasanat Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster