Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Selçuk, N. Müge tr_TR
dc.contributor.author Okursoy, Merve Kaya tr_TR
dc.date.accessioned 2022-06-03T07:46:33Z
dc.date.available 2022-06-03T07:46:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2996
dc.description.abstract Sanayileşme süreci ile dünya toplumlarına yayıldığı görülen kitle kültürü, modern çağlara tüketimin endüstrileşmesi, zaman algısının muğlaklaşması, iletişimin sanal mecraya taşınması gibi dönüşümleri getirmiş ve bu gibi sebeplerle günümüz toplum ve bireyci değerlerin topyekûn geçmişten ayrıştığı gözlenmiştir. Geleneksel düzenin dönüşümü ile modern bireyin bilincinde görülen değişimlerin, bireyin iç ve dış dünyasından toplumlara yansıdığı görülmüştür. Küreselleşmenin etkisiyle de birey olma eyleminde değişikler meydana gelmiş ve tek tip bireyler (birkaç toplum özelliği yansıtan) türeyip değer algısını yitimine sebep olmuştur. Değer algısını yitiren birey, herkesten ve her şeyden kendini izole ederek, geçici ve uzun süreli olmayan suni arzuların peşinden koşarak kendi benliğinden yabancılaşması söz konusudur. Bu bağlamda “çağdaş sanatta yabancılaşma” adlı bu tezdeki yaklaşımlar okunan kaynaklar sonucu ulaşılan veriler ile zamanın akışına tanıklık eden ve bir sesi olan sanat dalları (yazın türü ve plastik) eşliğinde açıklanacaktır. Aynı zamanda araştırma Eskişehir ilindeki bireylerin gözlemleri ile disiplinler arası sanat pratikleri yer almaktadır tr_TR
dc.description.abstract Mass culture, which has been seen to spread to world societies with the industrialization process, has brought transformations such as the industrialization of consumption, the ambiguity of time perception, and the transfer of communication to the virtual medium, and it has been observed that today's society and individualist values are completely separated from the past. It has been observed that the transformation of the traditional order and the changes seen in the modern individual's consciousness are reflected in the societies from the individual's inner and outer world. With the effect of globalization, changes have occurred in the act of being an individual, and uniform individuals (reflecting several social characteristics) have emerged and caused the loss of their value perception. The individual who loses his perception of value, isolates himself from everyone and everything and alienates himself from himself by pursuing temporary and non-long-term artificial desires. In this context, the approaches in this thesis named "alienation in contemporary art" will be explained in the light of the data obtained as a result of the sources read and the branches of art (literature type and plastic) that witness the flow of time and have a voice. At the same time, the research includes the observations of individuals in Eskişehir and interdisciplinary art practices tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Çağdaş tr_TR
dc.subject Tüketim tr_TR
dc.subject Modern tr_TR
dc.subject Birey tr_TR
dc.subject Sanat tr_TR
dc.subject Contemporary tr_TR
dc.subject Consumption tr_TR
dc.subject Individual tr_TR
dc.subject Art tr_TR
dc.title Çağdaş Sanatta Yabancılaşma tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster