ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Eskişehir’in markalaşmasında grafik tasarımın rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Şengel; Şirin
dc.contributor.author Bekar, Aysu
dc.date.accessioned 2022-05-11T10:56:11Z
dc.date.available 2022-05-11T10:56:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2986
dc.description.abstract Bir şehir markası yaratmak, şehrin ekonomik açıdan değer kazanması, yaşam kalitesinin arttırılması, tanınırlığının arttırılması ve fark yaratarak diğer şehirlere örnek olması bakımından önem taşımaktadır. Bir marka yaratmak ve kent kimliğini yansıtmak adına başvurulan sanat ve tasarım dalları arasında yer alan grafik tasarım, görsel iletişimi sağlamadaki rolü ile markalaşma sürecinin temel araçları arasındadır. Bu çalışmada Eskişehir’in markalaşması adına sahip olduğu kültürel, coğrafi, tarihi değerleri bir dil birliği içerisinde tasarıma aktarmak ve kent kimliğinin oluşmasına, gelecek nesillere aktarılmasına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda öncelikle, Eskişehir’in kent kimliğini yansıtan hediyelik eşya tasarımlarında kullanılan malzeme, özgünlük, estetik zenginlik, tekniğe ve malzemeye uygunluk, işlevsellik gibi kıstaslara göre değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler ışığında Eskişehir’in kent kimliğini yansıtacak kültürel, coğrafi, tarihi özelliklerini ele alan alternatif grafik ürünler tasarlanmıştır. Araştırmanın ve araştırma kapsamında üretilen tasarımların, Eskişehir’in markalaşması sürecinde şehrin kültürel değerleri hakkında farkındalığın arttırılması, kent kimliğinin gelecek nesillere aktarılarak, geçmiş ile günümüz arasında bağ kurulabilmesi ve ekonomik bir değer yaratabilmesi bakımından önem taşıdığı düşünülmektedir. Çalışma kapsamında üretilen tasarımlar dijital kolaj tekniği ile hazırlanmıştır. Tasarımlar oluşturulurken Eskişehir’i temsil eden ve kent kimliğini yansıtan unsurlara yer verilerek, üretim süreci 15 çalışma ile sınırlandırılmıştır. Hazırlanan tasarımlar aynı zamanda kartpostal, kitap ayracı, afiş, takvim, bez çanta gibi çeşitli grafik tasarım ürünlerine dönüştürülmüştür tr_TR
dc.description.abstract Creating a city brand is important in terms of gaining economic value of the city, increasing the quality of life, increasing the recognition and making an example to other cities by making a difference. Graphic design, which is one of the branches of art and design applied for creating a brand and reflecting the identity of the city, is one of the basic tools of branding process with its role in providing visual communication. In this study, it is aimed to transfer the cultural, geographical and historical values of Eskişehir to the design and to contribute to the formation of urban identity and future generations. For this purpose, first of all, souvenir designs that reflect Eskişehir's urban identity were evaluated according to the criteria such as material used, originality, aesthetic richness, suitability to technique and material, functionality. In the light of these evaluations, alternative graphic products were designed to deal the cultural, geographical and historical characteristics of Eskişehir that reflect the urban identity of Eskişehir. It is thought that the research and the designs produced within the scope of the research are important in terms of raising awareness about the cultural values of the city during the branding process of Eskişehir, transferring the identity of the city to future generations, establishing a connection between the past and present and creating an economic value. The designs which were produced within the scope of the research were prepared with digital collage technique. At the design stage, the production process was limited to 15 works by including elements representing Eskişehir and reflecting the identity of the city. The designs were also transformed into various graphic design products such as postcards, bookmarks, posters, calendars, cloth bags tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Eskişehir tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Marka Kent tr_TR
dc.subject Grafik Tasarım tr_TR
dc.subject Kent Kimliği tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Brand City tr_TR
dc.subject Graphic Design tr_TR
dc.subject Urban Identity tr_TR
dc.title Eskişehir’in markalaşmasında grafik tasarımın rolü tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster