Bu araştırma, fen ve teknoloji eğitiminde kuantum öğrenme modelinin
ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, derse yönelik tutumları ve
kendi kendine öğrenme becerileri üzerine etkisini incelemek için yapılmıştır.
Araştırma, 2009–2010 Eğitim ve Öğretim yılı ikinci döneminde Eskişehir
merkez Cemalettin SARAR Đlköğretim Okulunda öğrenim görmekte olan 7/A ve 7/B
öğrencileri olmak üzere toplam 40 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma ön
test- son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. ‘Maddenin Yapısı ve
Özellikleri’ ünitesi kapsamında yer alan konular, kuantum öğrenme modeline göre
tasarlanmış, ders planı, materyaller ve etkinlikler geliştirilmiştir. Deney ve kontrol
grupları yansız olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencileri farklı değişkenler
açısından( cinsiyetleri, karne notları ve sayıları) eşitlenmeye çalışılmıştır. Araştırma,
haftada 4 saat olmak üzere toplam 36 ders saatini kapsayan süre içerisinde
gerçekleştirilmiştir.
Araştırmacı tarafından 40 soruluk çoktan seçmeli akademik başarı testi
geliştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile başarı, tutum ve kendi kendine
öğrenme becerileri ölçeği kullanılmıştır. Testler her iki gruba da deneysel işlem öncesi
ön test ve deneysel işlem sonrası son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sürecinde
deney grubunda kuantum öğrenme, kontrol grubunda ise yapılandırmacı öğrenme temel
alınmıştır. Deneysel işlem sonrasında veriler SPSS 11,5 programında analiz edilmiştir.
Analizlerde bağımsız t testi ve ilişkili örneklemler t testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci
günlükleri değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda, Kuantum öğrenme modelinin fen ve teknoloji dersinde
akademik başarı, tutum ve kendi kendine öğrenme becerilerine etkisinin olumlu yönde
olduğu görülmüştür.
This research is carried out with the aim of investigating the effect of
Quantum learning model in science and technology education to the academic success,
attitude towards lesson and self direct learning seventh grade students of primary
education.
The research is applied in 2000-2010 academic year at spring term on the
total 40 students in 7/A and 7/B of Eskişehir Cemalettin SARAR Primary Education
School in the city center. In the research pre and post test with control group
experimental model was used. Subjects in ‘The material's building and their quality’
unit were designed according to Quantum learning applications; lesson plans, materials
and activities were developed. Groups have been chosen randomly. Students of
experimental and control groups were tried to make equal due to variables (such as
gender, grade, and number). All groups were taught four hours per week, thirty six
hours in total.
Academic achievement test consisted of 40 multiple choice questions, was
developed by researcher. An achievement test, an attitude test and self direct learning
scale were used to collect data in the research. Test were given as pre-test and final
test to both groups before and after experimental process. In experimental group
Quantum Learning model was used and in control group constructivist model based on
and was used. After the experimental process tests were used as post test and the data
were analyzed by SPSS 11.5 program with “t” test in dependent groups and paired
samples “t” test. In addition these diaries of students were evaluated.
At the end of the research, it is determined that Quantum learning model has
positive effects on success, attitude and self direct learning in science and technology
lesson.
Keywords: Quantum Learning, Science Education, Academic Success, Attitude, Self
Direct Learning