Bu çalışmanın amacı, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde
uygulamaya konulan sekizinci sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen
görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, İngilizce öğretmenlerinin programın
kazanımlar, içerik,öğretme-öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme boyutlarına
ilişkingörüşleri belirlenmiştir. Ayrıca, bu görüşler bazı değişkenler (cinsiyet,
mesleki kıdem, mezun olunan yüksek öğretim programı, İngilizce öğretim
programına ilişkin bilgi düzeyi, programla ilgili hizmet içi eğitime katılma sayısı,
katıldıkları hizmet içi eğitimin bilgilenmelerine katkısı) açısından incelenmiştir.
Çalışmada, betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2010
2011 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, Eskişehir ili merkez
ilçeleri (Odunpazarı ve Tepebaşı) devlet ilköğretim okullarından seçilen 42 okulda
görevli 138 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Anketin
birinci bölümünde, öğretmenlerin kişisel özelliklerine ilişkin bilgiler; ikinci
bölümünde programın kazanım, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme
değerlendirme boyutlarına ilişkin ifadeler ile öğretmenlerin eklemek istedikleri görüş
ve önerilere yer almaktadır.Anket ile elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Anket sonuçları frekans, yüzde, aritmetik ortalama,
Kruskall Wallis ve Mann Whitney U hesaplanarak tablolaştırılmış ve
yorumlanmıştır.
ii
Çalışma sonucunda, İngilizce öğretim programının öğrencilerin dört temel dil
becerisini vealt becerilerini geliştirmede yetersiz olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar
Öğretmenlerin özellikle konuşma ve dinleme becerilerini kazandırmadasorun
yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Programın içerik ve öğretme-öğrenme boyutunda,
telaffuz ve dilbilgisi konularında öğretmenlerin olumsuz görüşte oldukları
gözlenmiştir. Ayrıca, haftalık ders saatinin programdaki kazanımları gerçekleştirmek
için yetersiz olduğu belirlenmiştir. Bulgular arasında; İngilizce Öğretmenliği mezunu
olanların diğer bölüm mezunlarına göre, programın tüm boyutlarına ilişkin daha
olumlu görüşte oldukları dikkat çekmektedir. Araştırmada, öğretmenlerin klasik
ölçme-değerlendirmenin yanı sıra alternatif teknikleri de uygulama çabası içinde
oldukları saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler, illerde uygulanan
hizmet içi eğitim çalışmalarının yeterli olduğu kanısını paylaşmaktadırlar.
Araştırma bulguları doğrultusunda; öğrencilerin konuşma ve dinleme
becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlemelerin yapılması, telaffuz ve dilbilgisinin
etkili öğretimi konusunda gerekli tedbirlerin alınması, ders saatlerinin artırılması ve
farklı bölüm mezunlarının öğretmenlik yapmaması gibi öneriler geliştirilmiştir.
The aim of this study is to determine the views of teachers on the eighth grade
English Language curriculum which was put into practice in Turkey in 2008-2009
education year. Teachers’ views on curriculum’s goals, content, teaching-learning
process and testing-evaluation dimensions were identified in this study. Also, these
views were analyzed in terms of some variables such as gender, job seniority,
graduation, knowledge of new curriculum, the number of in-service training,
contribution of the in-service training to the teachers. Descriptive study model was
used in this research. The sample of the studyconsists of 138 English teachers
working in state primary schools in Odunpazarı and Tepebaşı districts of Eskişehir.
A questionnaire with two sections was used as a data gathering instrument. In
the first section of the questionnaire, personal information about teachers; in the
second section, the goals, content, learning-teaching process, and testing-evaluation
dimensions of the curriculum and the opinions and suggestions of the teachers about
the new English language curriculum take part.The data gathered by using the
questionnaire,were analyzed by using SPSS 18. Frequency analysis, percentage,
mean of the items, Kruskall Wallis and Mann Whitney U tests were calculated and
put into tables.
At the end of the study;it was determined that the curriculum is insufficient
especially in providing the students to acquire the four basic language skills and sub
skills. Results revealed that teachers have problems in teaching especially speaking
iv
and listening skills. It was observed that teachers have negative views on grammar
and pronunciation in content and teaching-learning processes of the curriculum.
Besides, it was determined that time in a week is insufficient to applythe new
English curriculum. Among the findings, it stands out that teachers graduated from
English language teaching program have more positive opinions about the program
than those graduated from other programs. In this study, it was indicated that
teachers use modern testing and evaluation methods as well as classical ones.
According to the results, teachers share the idea that in-service training applied in
cities, are really beneficial for them.
Based on the results, some recommendations such as arranging activities to
improve speaking and listening skills, taking measures in teaching pronunciation and
grammar more effectively, increasing time in a week and not occupying teachers
graduated from different branches were developed