“Yeni Dünya” ifadesi ile adlandırılan günümüz piyasalarında, bilgi
teknolojilerin ilerlemesi ve ürün çeşitliliğinin artması ile beraber yoğun bir rekabet
ortamı yaşanmaktadır. Yaşanılan bu durum, ekonomik sistemin iki önemli tarafı olan
işletmelere ve tüketicilere risk ve tehdit oluşturmaktadır. Tarafların rekabette
üstünlük ve zaman konularında avantajlı olabilmelerinde marka ve marka bağlılığı
önemli bir faktör olarak görülmektedir.
Bu çalışmada, tüketici dünyasının genç kesimini oluşturan üniversite
öğrencilerinin karayolu seyahat firmalarına karşı göstermiş oldukları marka
bağlılıkları ve marka güveni olgularının satın alma davranışlarına etkilerini ölçerek,
demografik faktörlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.
Araştırma, Bursa Uludağ Üniversitesinde okuyan 744 üniversite öğrencisi ile
yapılmıştır. Toplanılan veriler istatistiksel analiz programı ile değerlendirilmiştir.
There is a competitive atmosphere in today’s market that is called as “New
World”, as a result of growing of information technology and variety of products.
That situation is treated to the firm and client ineline of the economic system. Brand
and brand loyalty is a vital factor for being advantageous competitive in dominate
and usage time of about.
This study examined university students trust on brand of travel agent and
trust on brand purchasing of effect by considering whether factors to became
different or not.
This research’s data gathered from who studying at the Bursa Uludag
Universitesi. Also data was examined by statistical analysis program.