ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Turist rehberliği öğretiminde kalite

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Temizkan, Saadet Pınar
dc.contributor.author Ergün, Bircan
dc.date.accessioned 2022-02-28T07:06:07Z
dc.date.available 2022-02-28T07:06:07Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2820
dc.description.abstract Turist rehberlerinin performanslarının geliştirilmesi ancak iyi bir turist rehberliği öğretimi ile mümkün olabilir. Turizm öğretimi almamış kişilerin sektörde çalışmaları tanıtımın yanlış yapılabilmesine ve müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olabilir. Turist rehberliği öğretimi veren kurumların kaliteleri doğrudan öğrencileri etkileyecek, öğrencilerin aldığı öğretim de bütün turizm sektörünü etkileyecektir. Yüksek kalitede verilen rehberlik öğretiminin, rehber adaylarının ileriki meslek hayatlarında büyük etkisi olacağı aşikârdır. Bu nedenle yükseköğretim düzeyinde rehberlik öğretimi kalitesinin daha da arttırılması gerekmektedir. Yükseköğretiminde kalite algısının sağlıklı ölçülebilmesi ancak öğretimin tüm boyutlarının ele alınması ile mümkün olabilir. Lisans düzeyinde turist rehberliği öğretimi kalitesini öğrenci görüşlerine göre ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada öncelikle ölçek geliştirilmiş ve çalışma anket yardımıyla yürütülmüştür. Söz konusu anket çalışması Aralık 2018-Haziran 2019 tarihleri arasında Türkiye’de lisans düzeyinde turizm rehberliği öğretimi verilen dokuz üniversitede yapılmış ve toplam 916 öğrenciden veri toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin müfredat ve öğretim kalitesi, yönetim ve destek hizmetleri, öğretim ortamı, öğretim sonucu kazanımlar konularında ve genel kalite algılarının orta düzeyde, akademik personel kalite algılarının ise iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Turist rehberi adaylarının cinsiyetleri, sınıfları ve akademik başarı ortalamaları kalite algıları üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açmamıştır. Bunun yanında adayların kaldıkları yer, kariyer tercihleri ve yaşlarının ise kalite algılarında anlamlı farklılık yarattığı ortaya koyulmuştur. Son olarak sonuçlara göre öneriler geliştirilmiştir tr_TR
dc.description.abstract Improving the performance of tourist guides is only possible with a good teaching of tourist guidance. The work of people who have not received tourism education in the sector may lead to misrepresentation of the promotion of the country and destination and decreased customer satisfaction. The quality of the institutions that provide tourist guidance education will directly affect the students, and the education received by the students will affect the entire tourism industry. It is obvious that high quality guidance teaching will have a great impact on the future professional life of guide candidates. For this reason, it is necessary to increase the quality of guidance education at higher education level. Measuring the quality perception in higher education can only be possible by considering all dimensions of education. In this study, which aims to measure the quality of tourist guidance teaching at the undergraduate level according to the opinions of the students, firstly the scale was developed and the study was carried out with the help of a survey. The survey was implemented between December 2018-June 2019 in nine universities that give undergraduate level of tourist guide education in Turkey and data collected from a total of 916 students. As a result of the analysis, it was determined that the students' perceptions on curriculum and teaching quality, management and support services, teaching environment, achievements of teaching, and general quality were moderate, and their academic staff's quality perceptions were good. The gender, class and grand point averages of the tourist guide candidates did not cause a significant difference on their perceptions of quality. In addition, it was revealed that the candidates' accommodation, career preferences and ages make a significant difference in their perceptions of quality. Finally, suggestions were developed according to the results tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm Rehberliği tr_TR
dc.subject Turizm Öğretimi tr_TR
dc.subject Hizmet Kalitesi tr_TR
dc.subject Öğrenim Kalitesi tr_TR
dc.subject Tourism Guidance tr_TR
dc.subject Tourism Education tr_TR
dc.subject Service Quality tr_TR
dc.subject Education Quality tr_TR
dc.title Turist rehberliği öğretiminde kalite tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster