Bu araştırmamız; XIX. yüzyılda kavramsallaşan ama insanlık tarihi kadar
eski olan Kitsch beğenisini, XX. yüzyılın son çeyreğinde, sanatsal bir duyarlılık
olarak kavramsallaşan Kamp’tan, duyarlılık ve beğeni olguları üzerinden ayırmayı
hedeflemiştir. Ne var ki tamamen aynı olmadıkları gibi tamamen de farklı değillerdir.
Bu sebeple aralarındaki ortaklıklar ve farklılıklar ortaya konmuştur. Her ikisinin de
izleri Postmodern süreçteki temellük sanatı üzerinden takip edilmiştir. Son kertede
ise bir duyarlılığın XXI. Yüzyılda ana akım çerçevesinde, statüsünün düşürülerek bir
beğeni olarak nasıl pazarlandığının kodlarına odaklanılmıştır.
Bu bağlamda, birinci bölümde; Greenberg, Broch Kulka gibi sözü geçen
düşünürlerin geleneksel; taklit, kopya, değersiz, çöp gibi Kitsch tanımları, sanat
tarihi aralığındaki farklı dinamikler göz önünde bulundurularak tartışılmış, Kitsch’in
anlamlarına dair farklı cepheler açılmış ve alternatif tanımları yapılmıştır. İkinci
bölümde Kamp duyarlılığına; ironi, tekrar, estetik, cinsiyetsizlik ve Amerika
menşeili değişen dünya düzeninin sosyolojik olayları üzerinden yoğunlaşılmıştır.
Üçüncü bölümde; taklit, kopya, özgünlük, yenilik, orijinal, kök gibi kavramlar
üzerinden Kitsch ve Kamp’ın izleri XXI. yüzyıla kadar sürülmüş; duyarlılıkların
beğeniye dönüşmesinin nedenleri ve sonuçları eşanlı tartışılmış ve eşzamanlı olarak
elde edilen kişisel bulgular aktarılmıştır
In this study, it was aimed to distinguish Kitsch admiration, which was as
old as human history- yet conceptualized only in 19th century; from Camp, that was
conceptualized as an artistic sensitivity in the last quarter of 19th century, upon
sensitivity and admiration. Neither are they completely same, nor completely
different. Hence, the similarities and diversities were established. Both of their
footprints were pursued upon appropriation art during postmodern period. And
finally, it was focused that how the status of sensitivity was dropped in and then
marketed as admiration with in the framework of mainstream medium in the 21th
century.
In this context, Intellectuals like Greenberg, Broch Kulka’s -whom thoughts
are appreciated- definitions of Kitsch such as conventional, imitational, worthless,
trash were discussed while considering various aspects in the history of Art. Also the
meaning of Kitsch was extended from different sides and alternative definitions were
introduced in chapter 1. In the following chapter 2, the Sensitivity of Camp was
concentrated with irony, repetition, aesthetic, ungenderness and sociological events
in the changing world driven by USA. In chapter 3, Footprints of Kitsch and Camp -
upon terms of imitation, copy, authenticity, innovation, roots were tracked towards
21th century, and the reasons and results of sensibility turned into admiration were
discussed simultaneously and also personal findings were introduced at the same
time