ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Görsel iletişim tasarımında metafor oluşturma ve uygulama süreçleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kozlu İsmailoğlu, Düriye tr_TR
dc.contributor.author Ay, Resul tr_TR
dc.date.accessioned 2022-02-24T07:11:38Z
dc.date.available 2022-02-24T07:11:38Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2786
dc.description.abstract Bu araştırmada, Görsel İletişim Tasarımında Metafor Oluşturma ve Uygulama Süreçleri konusu ele alınmıştır. Araştırmada görsel iletişim ve metaforik anlatım arasındaki ilişki irdelenmiş, ulusal ve uluslararası tasarımcı ve akademisyenlerin görsel metafor hakkındaki görüşleri ile bütünleştirilerek görsel metafora özgün tanımlar getirilmiştir. Araştırmada alan-yazın taraması ile görsel metaforların sınıflandırmaları, türleri ve uygulama alanları üzerinde durulmuş, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile uzman görüşlerinden yararlanarak görsel metaforların hangi yaklaşımlar ile oluşturulabileceğine ilişkin tematik analiz yöntemi kullanılarak bulgular edinilmiştir. Elde edilen bulgular dikkate alınarak araştırma kapsamında 30 adet görsel metafor uygulama çalışmaları hazırlanmış, yansıtıcı günlük tutularak görsel metaforların araştırmacı tarafından uygulanma süreçleri aşamalarıyla birlikte belirtilmiştir. Bu araştırma, ulusal ve uluslararası görsel iletişim tasarımcılarının görsel metaforu nasıl tanımladıklarını, görsel metafor oluşturma süreçlerini ve hangi yaklaşımlar ile görsel metaforu oluşturduklarını aşamalarıyla ortaya koyar tr_TR
dc.description.abstract In this research, the subject of Metaphor Creation and Application Processes in Visual Communication Design was discussed. In the study, the relationship between visual communication and metaphorical expression was examined, and the original definitions were brought to visual metaphor by integrating with the views of national and international designers and academicians on visual metaphor. The research focused on the classifications, types and application areas of visual metaphors which emerge repeatedly throughout the literature reviewed, expert opinions were considered and the findings were obtained by using the semi-structured interview form and the thematic analysis method about which approaches to use to create visual metaphors. Considering the obtained findings within the scope of the research, 30 visual metaphor application studies were prepared and by keeping a reflective diary the application stages of visual metaphors were specified by the researcher. This research reveals, how national and international visual communication designers define the visual metaphor, the processes of creating visual metaphor, and with which approaches they form the visual metaphor with all stages tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Görsel Metafor tr_TR
dc.subject Görsel Metafor Oluşturma tr_TR
dc.subject Görsel İletişim tr_TR
dc.subject Metaphor tr_TR
dc.subject Visual Metaphor tr_TR
dc.subject Creating Visual Metaphor tr_TR
dc.subject Visual Communication tr_TR
dc.title Görsel iletişim tasarımında metafor oluşturma ve uygulama süreçleri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tasarım Anasanat Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster