Bu araştırmada, Görsel İletişim Tasarımında Metafor Oluşturma ve Uygulama
Süreçleri konusu ele alınmıştır. Araştırmada görsel iletişim ve metaforik anlatım
arasındaki ilişki irdelenmiş, ulusal ve uluslararası tasarımcı ve akademisyenlerin
görsel metafor hakkındaki görüşleri ile bütünleştirilerek görsel metafora özgün
tanımlar getirilmiştir. Araştırmada alan-yazın taraması ile görsel metaforların
sınıflandırmaları, türleri ve uygulama alanları üzerinde durulmuş, yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile uzman görüşlerinden yararlanarak görsel metaforların hangi
yaklaşımlar ile oluşturulabileceğine ilişkin tematik analiz yöntemi kullanılarak
bulgular edinilmiştir. Elde edilen bulgular dikkate alınarak araştırma kapsamında 30
adet görsel metafor uygulama çalışmaları hazırlanmış, yansıtıcı günlük tutularak
görsel metaforların araştırmacı tarafından uygulanma süreçleri aşamalarıyla birlikte
belirtilmiştir.
Bu araştırma, ulusal ve uluslararası görsel iletişim tasarımcılarının görsel
metaforu nasıl tanımladıklarını, görsel metafor oluşturma süreçlerini ve hangi
yaklaşımlar ile görsel metaforu oluşturduklarını aşamalarıyla ortaya koyar
In this research, the subject of Metaphor Creation and Application Processes
in Visual Communication Design was discussed. In the study, the relationship between
visual communication and metaphorical expression was examined, and the original
definitions were brought to visual metaphor by integrating with the views of national
and international designers and academicians on visual metaphor. The research
focused on the classifications, types and application areas of visual metaphors which
emerge repeatedly throughout the literature reviewed, expert opinions were considered
and the findings were obtained by using the semi-structured interview form and the
thematic analysis method about which approaches to use to create visual metaphors.
Considering the obtained findings within the scope of the research, 30 visual metaphor
application studies were prepared and by keeping a reflective diary the application
stages of visual metaphors were specified by the researcher.
This research reveals, how national and international visual communication
designers define the visual metaphor, the processes of creating visual metaphor, and
with which approaches they form the visual metaphor with all stages