Bu araştırmanın amacı Serbest Etkinlikler dersi için hem hâlihazırda uy gulanan hem de araştırmacı tarafından geliştirilecek STEM etkinlikleri ile eğitim faali yetlerinin ilgi çekici hale getirilmesi ve Serbest Etkinlikler dersinin Millî Eğitim Bakan lığı’nın belirlediği amaçlara uygun olarak sürdürülmesini sağlamaktır. Bu amaç doğrul tusunda araştırma sonunda öğretmenlerin yararlanabileceği STEM etkinliklerine ait çe şitli uygulama örneklerinin de ortaya çıkması amaçlanmıştır. Türkiye’de 2010-2011 eği tim öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan Serbest Etkinlikler dersi ile birlikte
öğrencilerin yoğun ders programlarından kurtulması ve derslerin yanında farklı etkinlik ler ile öğrenmelerini desteklemeleri amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada ilkokul 2.sınf Serbest Etkinlikler dersinde STEM etkinlik leri uygulanmıştır. Araştırmada serbest etkinlikler dersindeki öğretim programının olma yışı probleminden yola çıkılmıştır. Araştırma bu yönüyle nitel araştırmalarda sıklıkla kul lanılan eylem araştırması çalışması olarak desenlenmiştir.
Bulgular: Araştırma kapsamında elde edilen bulgulardan Serbest Etkinlikler der sinde STEM etkinliklerinin uygulanması öğrencilerin problem çözme ve işbirlikçi bece rilerini sergilemelerine katkı sağladığı, öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerine imkân sağ ladığı bulgulanmıştır.
Sonuç ve Öneriler: Serbest Etkinlikler dersinde STEM etkinliklerinin uygulan ması dersin amaçlarına hizmet ettiği, öğrenciler ve öğretmen tarafından eğlenceli bulun duğu ve STEM etkinlikleri için uygun zaman dilimi olduğu sonuçlarına ulaşılmış
The aim of this research is to make education activities fun for STEM
activities that are both currently implemented and to be developed by the researcher and
to continue the Free Activities course in accordance with the objectives set by the Minis try of National Education. For this purpose, it is aimed to reveal various application ex amples of STEM activities that teachers can use at the end of the research. With Free
Activities course being implemented in Turkey since the 2010-2011 academic year, stu dents is aimed to get rid of intensive course programs and to support their learning with
different activities in addition to the courses.
Method: In the research, STEM activities were applied in the 2nd grade in Free
Activities course. In the research, the starting point is that there is no curriculum in the
free activities course. From this aspect, the research was designed as an action research
study frequently used in qualitative surveys.
Results: From the findings obtained in the research, it was found that the imple mentation of STEM activities in the Free Activities course contributes to the development
of students' problem solving and collaborative skills and enables them to learn by having
fun.
Conclusion and Suggestions: It was concluded that the implementation of STEM
activities in the Free Activities course serves the objectives of the course, it was enter taining for students and teachers and that it was the appropriate period of time for STEM
activities