Çevremizdeki firmalar incelendiğinde kimisi daha yaşlı ya da yeni, kimisi daha
büyük ya da küçüktür. Bu firmalardan daha büyük ve yaşlı olanlarının diğerlerine
kıyasla birtakım süreçleri daha başarılı yönettikleri düşünülebilir. Bu nedenle de hem
iç paydaşların hem de dış paydaşların bu firmaları diğerlerine kıyasla daha olumlu
algılamaya meyilli oldukları ifade edilebilir. Bu doğrultuda bu çalışmanın asıl sorusu
daha büyük ve yaşlı örgütlerin daha yüksek itibara sahip olup olmadığıdır. Dahası
kaynaklara daha kolay erişebilmek için firmaların de daha yüksek itibara sahip olmayı
isteyeceği varsayımı ile çalışmanın ikinci araştırma konusu firmaların itibarlarını
arttırmak için daha yüksek sosyal sermayeye sahip yöneticiler ile çalışıp
çalışmadığıdır.
Mevcut sorular dahilinde çalışmanın evrenini 2018’e ait İSO500 listesindeki
firmalar oluşturmuş olup toplamda 208 firmanın tam verilerine erişilebilmiştir.
Analizler sonucunda örgütsel büyüklük ile kurumsal itibar arasında anlamlı ve olumlu
yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Örgütsel yaş ve kurumsal itibar ilişkisi ve örgütsel
büyüklük ve örgütsel yaş ile kurumsal itibar ilişkisinde yönetici sosyal sermayesinin
düzenleyicilik etkisi için anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir
If we examine the envorinment around us, we can see that some companies are
older or younger and/or bigger or smaller. About that companies it can be said that
they have managed certain process more successfully. Moreover theese companies
may be percieved more positively from their stakeholders. In this regard, the main
question of this study is whether larger and older organizations have higher
reputations. Moreover, with the assumption of that businesses will want to have a
higher reputation for easier access to resources, the second research subject is whether
they select their senior executives with higher social capital to increase their
reputation.
Within the existing research questions, the population of the study has
composed of the companies that was in the ISO500 list of 2018 and it has been fully
reached 208 compaines datas. With the regards of analyses it can be said that there
have positive relationship between organizational size and corporate reputation. On
the other hand positive or negative relationships between organizational age and
corporate reputation and besides moderation effect of executive social capital in the
relation of organizational size and age with corporate reputation have been not
detected