ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Bir arada yaşama tecrübesine katkısı bağlamında din öğretimi (Samandağ örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Süvüt, Aybiçe Tosun
dc.contributor.author Yılmaz, Halil İbrahim
dc.date.accessioned 2022-02-03T07:58:54Z
dc.date.available 2022-02-03T07:58:54Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2501
dc.description.abstract Son yüzyıldaki hızlı değişimler toplumları ve bireyleri çeşitli şekillerde etkilemektedir. Bu etki alanının en önemli unsurlarından birisi çokkültürlü toplumlardır. Çokkültürlülük, değişen dünyada ülke sınırlarının kalkmasıyla farklı kültürden ve dinden insanların bir arada yaşamaya başlamasıdır. Çokkültürlü eğitim ortamlarında bir arada yaşama kültürünü destekleyen önemli derslerden bir tanesi de din dersidir. Çokkultürlü ortamlarda din eğitiminin amacı barış içinde bir arada yaşama kazanımına ulaşabilen öğrenciler yetiştirmektir. Bu çalışmada, bir arada yaşama tecrübesine katkısı bağlamında din öğretimini, Hatay Samandağ örneği ile incelemek amaçlanmıştır. Çalışmaya 7 Hıristiyan, 7 Nusayri, 6 Alevi, 4 Sünni ve 1 Ateist olmak üzere 25 öğrenci katılmıştır Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış ve toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Veriler analiz edildiğinde, katılımcıların çoğunun çokkültürlü ortamda yaşamaya ilişkin olumlu görüşte oldukları gözlemlenmiştir. Katılımcıların çoğu vi okullarda verilen genel eğitimin yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir. Yine katılımcıların büyük çoğunluğu farklı din ve mezhepten insanlarla aynı ortamda eğitim alma konusunda olumlu düşünceler taşımaktadırlar. Araştırma verilerinin değerlendirilmesi sonucunda, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin, katılımcıların aile büyüklerinden öğrendikleri inançlarında bir değişim yaşatmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin tutumlarının farklı kültürlerle bir arada yaşama deneyimi üzerinde etkili olduğu ulaşılan sonuçlar arasındadır tr_TR
dc.description.abstract Rapid changes in the last century affect societies and individuals in various ways. One of the most important elements of this domain is multicultural societies. Multiculturalism is when people from different cultures and religions begin to live together with the borders of the country in the changing world. One of the important lessons that supports the culture of coexistence in multicultural education environments is religion. The purpose of religious education in multicultural environments is to train students who can attain peaceful coexistence. In the context of its contribution to the experience of living together, the study aimed to examine religious education with the example of Hatay Samandağ; 25 people, 7 Christians, 7 Nusayri, 6 Alevi, 4 Sunni and 1 Atheist, attended. In the first part of the research, the general history, ethnic and religious structure of Samandag, and then different religions and sects in the region are included. When the data were analyzed, it was observed that most of the participants had a positive opinion about living in a multicultural environment. Most of the participants viii stated that the general education given in the schools was insufficient. Again, the vast majority of participants have positive thoughts about studying in the same environment as people from different religions and sects. As a result of the evaluation of the research data, it was concluded that the Religious Culture and Moral Knowledge course did not change the beliefs that the participants learned from their family elders. On the other hand, it is among the conclusions that the attitudes of Religious Culture and Moral Knowledge teachers have an effect on the experience of living together with different cultures tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çokkültürlü Din Eğitimi tr_TR
dc.subject Kültürlerarası Din Eğitimi tr_TR
dc.subject Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi tr_TR
dc.subject Hatay tr_TR
dc.subject Samandağ tr_TR
dc.subject Multicultural Religious Education tr_TR
dc.subject Intercultural Religious Education tr_TR
dc.subject Religious Culture and Moral Knowledge tr_TR
dc.title Bir arada yaşama tecrübesine katkısı bağlamında din öğretimi (Samandağ örneği) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Din Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster