Amaç: Bu çalışma Koroner Anjiyografi olması planlanan hastalara
preoperatif dönemde verilen eğitiminin postoperatif dönemdeki anksiyete
düzeyine etkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma yarı deneysel desende planlanmıştır. Çalışma
90 hastanın katılımıyla tamamlanmıştır. Tesadüfi randomize yöntem
kullanılarak hastaların 45’i deney 45’i kontrol grubuna dahil edilmiştir. Deney
grubundaki hastalara Koroner Anjiyografi İşlemi öncesi “Koroner Anjiyografi
Eğitim Materyali” kullanılarak anjiyografi eğitimi bireysel olarak verilmiştir.
Hastalara ait bilgiler araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama formu ve
işlem öncesi/ işlem sonrası olmak üzere “Durumluluk-Sürekli Anksiyete
Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS Statistics 22
programı kullanılarak yapıldı.
Bulgular: Çalışmamızda deney grubunun işlem öncesi anksiyete durumluk
alt boyutunun puan ortalaması 60,87 iken işlem sonrası puan ortalaması 34,42
olduğu görüldü. Eğitim öncesi ve eğitim sonrası durumluk puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı bir farklılık olduğu görüldü
(t016,335; p<0,001).
Sonuç: Bu çalışma koroner anjiyografi öncesi verilen eğitimin koroner
anjiyografi sonrasında anksiyete düzeyini azaltıcı yönde bir etkisinin olduğunu
ortaya koymuştur. Bu bağlamda verilen eğitim interaktif olarak hasta ve yakını
ile paylaşılmak üzere kitapçık şeklinde hazırlanabilir ve sağlık çalışanlarına
hizmet içi eğitimler planlanabilir
Purpose: This study is planned to determine the level of anxiety in the
postoperative period for the patients given a training during preoperative period
before coronary angiography.
Materials and Methods: The study is planned in semi-experimental
design. The study is completed with the participation of 90 patients. With the
help of randomized method 45 patients are included in the control group, other
45 patients are included in the experiemental group. Angiography training is
given to the patients in the experimental group indivudually before coronary
angiography operation by using angiography training materials. The data of the
patients are gathered before and after the operation by using "State-Trait
Anxiety Inventory" and data gathering forms prepared by the researcher. The
anaylsis of data is evaluated using IBM SPSS Statistics 22 program.
Findings: While before the operation the point average of the anxiety
state subdimension for the experimental group is 60,87 , it is 34,42 following the
operation. It is observed that there is a statistically remarkable difference
between the state point average before and after the training(t016,335; p<0,001).
Result: This study reveals that training given before coronary
angiography operation has a reducing effect on the anxiety level following the
coronary operation. In this context leaflets may be prepared to share
interactively between the patients and their relatives, and also in service traning
may be planned for health workers