Bu çalışmanın amacı, ikincil verileri derleyerek Bolu’nun termal turizm
potansiyelini ortaya çıkartmak ve Bolu’daki termal turizm tesislerinden hizmet alan
termal turistlerin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Böylece Bolu’nun termal
turizm potansiyelinin yeterince kullanılıp kullanılmadığı ve termal turizm tesislerinin
eksik yanları tespit edilmiş olacak ve termal turizm potansiyelinin kullanılmasına
yönelik öneriler geliştirilecektir. Araştırmanın örneklemini 2018 yılında Haziran Ekim ayları arasında Bolu’nun termal tesislerinde konaklayan 450 yerli termal turist
oluşturmaktadır. Araştırmacıların, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti için
geliştirdikleri ölçekler kullanılarak çalışmaya uyarlanmıştır. Turistlerin memnuniyet
düzeyi, Parasurman ve arkadaşlarının SERVQUAL yöntemde oluşturduğu hizmet
kalitesi boyutları kapsamında ölçülerek 6 faktör altında toplanmıştır. Elde edilen
veriler SPSS istatistik paket programında, Croanbach Alpha, faktör analizi,
KMO(Kaiser-Meyer-Olkin), Bartlett testleri, varyans (One-Way ANOVA, tukey) ve
korelasyon analizleri ile t testleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, termal
turistlerin Bolu’nun termal turizm tesislerinden memnuniyet düzeylerinin demografik
özelliklerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Turistler, Bolu’nun
termal tesisleri hakkındaki değerlendirmelerinde, güven boyutunda memnuniyetleri
yüksekken tesislerin fiziksel donanımları boyutunda memnuniyetlerinin düşük
olduğu görülmektedir. Sonuç olarak; Bolu’nun termal turizm potansiyelinin doğal
kaynaklar açısından çok zengin olduğu ve bu potansiyelin küçük bir kısmının termal
turizm tesisleri ile turizm sektörüne kazandırıldığı görülmüştür ancak termal
turistlerin bu tesislerin güven boyutundaki özelliklerinden memnun olmalarına
vi
rağmen fiziksel donanımlar özelliklerinden memnun olmadıkları görülmüştür.
Bolu’nun termal turizm tesislerinin fiziksel yapı ve donanım yönünden kendilerini
yenilemeleri ve standartlarını arttırmaları gerektiği söylenebilir
This study aims to reveal thermal tourism potential of Bolu and determine the
level of satisfaction of thermal tourists who received service from thermal tourism
facilities by compiling secondary data. Thus, whether Bolu’s thermal tourism
potential is sufficently used shall be determined, lacking aspects of thermal tourism
facilities shall be identified, and suggestions towards the usage of thermal tourism
potential shall be developed. Sampling of the research consists of 450 thermal
tourists who stayed in the thermal tourism facilities in the province of Bolu from
June to October in 2018. Scales, developed by researchers for service quality and
customer satisfaction, are used and adapted to the study. Satisfaction level is
measured in scope of Parasurman et al.’s service quality dimensions with Servqual
method, and these are aggregated under 6 factors as tourism potential dimensions.
The obtained data is evaluated using SPSS packaged software of statistics,
Croanbach Alpha, factor analysis, KMO (Kaiser – Meyer – Olkin), Barlett tests,
variance ( One-Way ANOVA, Turkey) and correlation analyses, and t tests. In the
result of the conducted analyses, it is determined that level of satisfaction of thermal
tourists on Bolu’s thermal tourism facilities vary in accordance with demoghrapical
features of the tourists. It is seen, in light of the evaluations of thermal tourists
concerning the thermal facilities, that, their satisfaction in the trust dimention is high,
while their satisfaction in the dimension of physical equipment is low. To conclude;
it is observed that Bolu’s thermal tourism potential is very high in natural reources,
and, a little portion of this potential is featured in the tourism sector by means of
thermal tourism facilities, however; while thermal tourists are satisfied with some
aspects of these facilities, they are unsatisfied with others. It can be said that thermal
viii
tourism facilities in the province of Bolu need to renew themselves in aspects of
physical structure and equipment, and should increase their standards