ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Turist rehberliği eğitiminde memnuniyet, mesleki yeterlilik ve mesleği icra niyeti ilişkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Rahman, Temizkan
dc.contributor.author Beybala, Timur
dc.date.accessioned 2022-01-27T07:35:47Z
dc.date.available 2022-01-27T07:35:47Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2459
dc.description.abstract Çalışmanın amacı, turist rehberliği eğitiminde en verimli modelin eğitimden memnuniyet, mesleki yeterlilik ve mesleği icra niyeti değişkenleri arasındaki ilişkiler aracılığıyla ortaya konulmasıdır. Bu amaçla Türkiye genelinde ön lisans, lisans ve tezsiz yüksek lisans düzeyinde turist rehberliği öğretimi gören 500 öğrenciden, oranlı tabakalı örneklem yoluyla veri toplanmış ve 445 tanesinin analize uygun olduğu tespit edilerek analizler gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre memnuniyet ile mesleki yeterlilik arasında istatistiksel olarak anlamı ve pozitif yönlü (r= 0,247), mesleki yeterlilik ile mesleği icra niyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü (r= 0,170) ve memnuniyet ile mesleği icra niyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü (r= 0,327) ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mesleki yeterliliğin memnuniyet ile mesleği icra niyeti ilişkisinde kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Mesleki yeterlilik kavramı turizm alanında henüz yeni bir kavram olduğu için literatürde memnuniyet, mesleki yeterlilik ve mesleği icra niyeti ilişkilerine yönelik bir çalışmaya ulaşılamamıştır. Çalışmada turist rehberliği eğitiminde en verimli model bilimsel yöntemler aracılığıyla belirlenmeye çalışılmış ve karar vericilere araştırma kapsamına alınan konularda tavsiyeler verilmiştir tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to determine the most efficient tour guide education model through relationships between satisfaction, vocational competence and intention to perform vocation. For this purpose, 500 surveys forms were collected from various tour guide students in Turkey and 445 forms were included to analysis since they were filled properly. Results indicate that there is a statistically significant relationship between satisfaction and professional competence (r= 0,247), professional competence and intention to perform vocation (r= 0,170) and satisfaction and intention to perform vocation (r= 0,327). Results also indicate that professional competence has a mediating effect on satisfaction and intention to perform vocation relationship. Professional competence is a relatively new concept in tourism literature. Thus, there is not a study which involves these variables at once. The most efficient tour guide education model is recommended through using scientific methods and suggestions are given for decision makers tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mesleki Yeterlilik tr_TR
dc.subject Memnuniyet tr_TR
dc.subject Mesleği İcra Niyeti tr_TR
dc.subject Professional Competence tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject İntention to Perform Vocation tr_TR
dc.title Turist rehberliği eğitiminde memnuniyet, mesleki yeterlilik ve mesleği icra niyeti ilişkileri tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster