Bu çalışmanın amacı, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencilerin, PISA 2003 matematik sınavı soruları ve değerlendirmeleri esas alınarak; cinsiyet, okul öncesi eğitim, matematiğe olan ilgi, aile aylık gelir durumu ve anne-baba eğitim durumuna göre matematik okuryazarlık düzeyinin nasıl değiştiğini araştırmaktır.Araştırma, 2007 ? 2008 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan, 12 ilköğretim okulu ile bu okulların ilköğretim sekizinci sınıfında öğrenim gören 1047 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Matematik okuryazarlık düzeyi ve bu düzeyin belirlenen değişkenlere göre farklılıklarını belirlemek amacıyla, araştırmacı tarafından İngilizceden Türkçeye çevrilen PISA 2003 matematik soruları ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Verilerin istatistiksel analizi ?SPSS 15.0? paket programı yardımıyla yapılmıştır. Veri analizi sırasında, bağımsız gruplar arası t - testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyans analizinin anlamlı bulunduğu durumlarda, Tukey çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre teste katılan öğrencilerin matematik okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, okul öncesi eğitim, matematiğe olan ilgi, aile aylık gelir durumu ve anne-baba eğitim durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği görülmüştür.
The purpose of this study, to research how to change the student?s in the primary schools in the city centre of Eskişehir, Mathematics Literacy level according to their gender, pre-school education, Mathematics curiosity, family?s income and parent?s education by maining the PISA 2003 Mathematics exam questions and evaluations.Study has been done in the 2007?2008 educational year, on 1047 8th grade students chosen from 12 primary schools in Eskişehir.To define the Mathematics Literacy level and the differences of these levels according to the determined variables, PISA 2003 Mathematics exam questions and personel information form translated from English to Turkish have been used by the researcher.Statistical analysis of data has been done by means of ?SPSS 15.0? program. During data analysis, independent samples t- test and one-way analysis of variance have been applied. In situations that analysis of variance was determined as meaningful, Tukey multi comparison test has been used.According to results of the research, it has been determined that for student?s Mathematics Literacy level change meaningfully according to the variables of educational level of parents, family?s income, pre-school education, gender and Mathematics curiosity.