Esen, Ferhan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmada, Türkiye’de tıp eğitimi alanında yapılmış lisansüstü ve tıpta uzmanlık tezlerinin, araştırma ve derleme makalelerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi ve genel değerlendirilmesinin yapılarak mevcut ...
Erol, Kevser(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Probleme Dayalı Öğrenme, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2008 yılından beri uygulanmaktadır. Bu araştırmada ESOGÜ Tıp Fakültesi’nde Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımında yönlendirici olarak görev almış ...
Can, Hatice(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin örgüt kültürü, yabancılaşma, okula devam tutum ve devamsızlık eğilimine ilişkin algılarını tespit etmek ve bu değişkenlerinin birbirleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: ...
Kaşarcı, İsmail(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiğinin meta analiz yöntemleriyle belirlenmesidir.
Yöntem: Araştırma nicel araştırma ...
Demiral, Sadife(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, “ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye ilişkin bir model önerisi ortaya koymak” tır. Bu amaçla Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programında yer alan mevcut ölçme ve değerlendirme süreci, ...
Tıraş, Bilge(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada amaç Akademik Sosyal Karşılaştırma Yönü Ölçeği ve Akademik Sosyal Karşılaştırma Düzeyi Ölçeğinin geliştirilmesidir. Ardından genel sosyal karşılaştırma, akademik sosyal karşılaştırma yönü, akademik sosyal ...
Uçar, Songül(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
E itimdeki yenilikçi yaklaşımlarla, fen retim programında bazı
becerilerin ve yetkinliklerin kazandırılması günümüzde nemli hâle gelmiştir. De işen
fen programının hedefledi i becerilerin kazanılması, fen retiminin niteli ...
Derin, Selda(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmada Fen Bilimleri ve diğer öğretim programlarında yer alan öğ-renci yetkinliklerinden öğrenmeyi öğrenme yetkinliğinin ters yüz edilmiş sınıflar modeli ile ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. 8.sınıf öğrencilerinden ...
Çakır, Büşra(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study aims to examine the strategic plans developed by higher
education institutions and determine whether there is a consistency between the main
elements in the content of the plans and whether the strategic plans ...
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi lisans öğrencilerinin problem kurma özyeterlik algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmek ve bu ölçeği ilköğ-retim matematik öğretmenliğinde okuyan öğrencilere uygulayarak ...
Parvizi, Golsa(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Bu araştırma nicel bir araştırma olup ilişkisel modelde ...
Gümüş, Nesrin(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
çalışmada akademisyenlerin kültüre duyarlı öğretim yeterliliklerini
etkileyen faktörler incelendi. Akademisyenlerin kişilik özellikleri ve kişisel anlam profillerinin
kültüre duyarlı öğretim öz-yeterlilikleri üzerinde ...
Coşkun, Numan(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın amacı STEM alanında ilkokullarda yapılmış çalışmaların mevcut durumlarını belirlemek ve yapılacak olan çalışmalara yol gösterici olmaktır.
Yöntem: Araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırmada kullanılan veri ...
Arslantaş, Didem(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı tıp eğiticilerinin ve tıp fakültesinde okuyan öğrencilerin
teknolojik pedagojik alan bilgilerinin düzeylerini belirlemektir.
Yöntem: Bu araştırma tarama modelinde dizayn edilmiştir. Araştırmada ...
Ay, Derya(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma da İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme
özerklik algısı ile yabancı dil öğrenme kaygı düzeyleri ve bu kaygı düzeyinin özerklik
algısını yordama gücü incelenmeye çalışılmıştır.
Yöntem: İlişkisel ...
Güneş, Özge(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan
sorunları incelemektir.
Yöntem: Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıyla
desenlenmiştir. Araştırmaya yabancılara Türkçe öğretimi ...
Koçyiğit, Şule(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Değişim hızını takip edemediğimiz bilim ve teknoloji dünyasında ino vasyon yapabilen ve teknoloji üreten ülkeler güçlü ülke olarak nitelendirilmekte, eko nomik açıdan diğer ülkelere göre daha üst seviyelerde ve prestij ...
Dertli, Gamze(ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada Türkiye’de 2010–2020 yılları arasında yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makaleleri lisansüstü tez ve makaleleri içerik analizi tekniği ile değerlendirilmesi ...