Bu tezin amacı, üniversite öğrencilerinin online oyun oynamalarına etki eden
faktörlerin önerilen bir yapısal model ile araştırmaktır.
Bu kapsamda teknoloji kabul modeli ve planlı davranış kuramı ile bütünleştiren
teorik bir araştırma modeli kullanılacaktır. Teknoloji Kabul Modeli, bireylerin genel olarak
davranışlarını ve özel olarak teknolojiyi kullanma veya kullanmama konusundaki
eğilimlerini açıklamak ve daha önemlisi tahmin etme sürecinde araştırmacılara önemli
fikirler verebilmektedir.
Planlı Davranış Teorisi ise belirli bir bağlamda gerçekleşen insan davranışlarını
açıklamak ve tahmin etmek amacıyla tasarlanmış bir kuramdır. Oyun bağımlılığı bir tür
teknoloji bağımlılığı türü olarak kabul edilmekle birlikte internet bağımlılığı alt
kategorisinde de değerlendirilmektedir.
Bu sebeple oluşturulacak olan oyun bağımlılığı modelinde teknoloji kabul modeli
ve planlı davranış kuramı esas alınacaktır. Önerilen modelin uyumunun sınanmasında
Yapısal Eşitlik Modellemesi(YEM) kullanılacaktır
The aim of this thesis is to investigate the factors affecting the online play of
university students with a proposed structural model.
In this context, a theoretical research model will be used which integrates with
technology acceptance model and planned behavior theory. The Technology Acceptance
Model is able to provide insight to researchers in explaining their behavior in general and
their tendency to use technology in particular, and, more importantly, in the process of
estimating.
The Theory of Planned Behavior is a theory designed to explain and predict human
behavior in a particular context. Although gaming addiction is considered as a kind of
technology addiction, it is also considered in the Internet addiction sub-category.
Therefore, in the game addiction model to be created, the technology acceptance
model and planned behavior theory will be taken as the basis. Structural Equation
Modeling (SEM) will be used in testing the compatibility of the proposed model