Verilerin tanımlanması sürecinde öğrencilerin çoğunun istatiksel akıl yürütme düzeyi 3.düzey/nicel olarak belirlenmiştir. Ayrıca verilerin tanımlanması alt süreçlerinde öğrencilerin akıl yürütme düzeyleri farklılaşmaktadır. Verilerin tanımlanması alt sürecinde öğrencilerin en çok zorlandıkları alt süreç ise veri gösteriminin
etkililiğinin belirlenmesi alt sürecidir. Verilerin düzenlenmesi ve indirgenmesi sürecinde
öğrencilerin çoğunun istatiksel akıl yürütme düzeyi 3.düzey/nicel olarak belirlenmiştir.
Buna ek olarak öğrencilerin merkezi eğilim ve dağılım ölçülerinin açıklanması sürecinde
kavramsal anlamalarında eksikler olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrenciler verilerin gösterimini oluşturmada, uygun gösterime karar vermeden daha başarılıdır. Verilerin grafiksel
gösterimi sürecinde en sık gözlenen hatalar ise eksen adlarının olmaması, grafiğin başlığının bulunmaması ve eksenlerin doğru şekilde ölçeklendirilmemesidir. Buna ek olarak
öğrenciler en çok daire grafiğinin oluşturulmasında zorlanmışlardır. Verilerin analizi ve
yorumlanması öğrencilerin akıl yürütme düzeylerinin en düşük olduğu süreç olarak belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara bağlı olarak öneriler verilmiştir
During the determine data process, Statistical rea soning levels of most students have been determined as 3. level/quantitive. Furthermore,
at the sub processes of determine data, Statistical reasoning levels of students have had a
4
differentiation. The sub process that is students have had most difficulties, is evaluating
the efficiency of graphical representation. During the organize and reduce data process,
statistical reasoning levels of most students have been determined as 3. level/quantitative.
Furthermore, at the determine the measures of central tendency part, it has been occur
that lack of conceptual learning of students. The students have had more successful about
to create data representing than to decide proper representing way. At the duration of
graphical representation of data, the most observed mistakes have been as no existence
of axis name, no existence of graphs header and wrong scaling of axis. Furthermore, students have had most difficulties at the creating pie chart. The lowest levels of statistical
reasoning have been determined as data interpreting and analyzing. Some suggestions
have been given depending on the results obtained from the study