ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Destinasyon pazarlamasında havayolu ulaştırmasının rolü : İstanbul Havalimanı örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Erbaş, Ali
dc.contributor.author Şahin, Ufuk
dc.date.accessioned 2022-01-14T13:24:02Z
dc.date.available 2022-01-14T13:24:02Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2311
dc.description.abstract The aim of this research is to understand and evaluate the approaches of the experts in the civil aviation and tourism sector on the role of airline transportation in destination marketing. The universe of the research consists of tourism stakeholders in Istanbul. the sample of study consist of experts who works in thy, a travel agency and tourism business in İstanbul. In the study, interview technique was used from qualitative data collection methods. The data were obtained by using semi-structured interview technique and the data were analyzed by content analysis and descriptive analysis. Obtained data indicate that air transport is important both for destination and development of the national economy tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı sivil havacılık ve turizm sektöründen uzman kişilerin destinasyon pazarlamasında havayolu ulaştırmasının rolüne dair yaklaşımlarını anlamak ve değerlendirmektir. Araştırmanın evreni İstanbul ilinde faaliyet gösteren turizm paydaşlarından oluşmaktadır. Örneklemi ise, genel merkezi İstanbul ilinde bulunan THY, İstanbul ilinde faaliyet gösteren bir seyahat acentesi ve bir turizm işletmesinde çalışan konunun uzmanı kişilerden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiş ve verilerin çözümlenmesi içerik analizi ve betimsel analiz ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler havayolu ulaştırmasının hem destinasyonun hem de ülke ekonomisinin gelişimi açısından önemli olduğunu göstermektedir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Havayolu İşletmeleri tr_TR
dc.subject Sivil Havacılık tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Airlines tr_TR
dc.subject Civil Aviation tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Destinations tr_TR
dc.subject Istanbul tr_TR
dc.title Destinasyon pazarlamasında havayolu ulaştırmasının rolü : İstanbul Havalimanı örneği tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster