dc.contributor.author |
Sönmez, Batuhan |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-14T13:22:16Z |
|
dc.date.available |
2022-01-14T13:22:16Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/2309 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Türkiye ekonomisi için stratejik öneme sahip olan
turizm sektörüne, insan kaynağı yetiştirmekle görevli yükseköğrenim kurumları
içerisinde bulunan gastronomi ve mutfak sanatları, turizm rehberliği ve turizm
işletmeciliği bölümü öğrencilerinin, mobil artırılmış gerçeklik teknolojisinin (AG)
turizm eğitimi içerisinde kullanımına yönelik tutumlarına ve görüşlerine ulaşmaktır.
Bu amaç doğrultusunda araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın nicel kısmında anket formu kullanılmıştır. Anket uygulamasına
katılan 250 turizm fakültesi öğrencisi araştırma evreninin yapısı göz önüne alınarak
tabakalı örnekleme ve sonrasında uygulanan basit tesadüfi örnekleme yöntemleri ile
seçilmiştir. Nicel kısımda öğrencilerden elde edilen veriler paket programı aracılığı ile
betimsel analiz, t testi, tek yönlü varyans (Anova) ve korelasyon analizleri uygulanarak
açıklanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, derinlemesine bilgi edinebilmek amacıyla,
nicel bölüme katılım sağlamış öğrenciler arasından rastgele seçilen 30 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak, birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Elde edilen cevaplar araştırmacı tarafından deşifre edilip, içerik ve sıklık analizi
uygulanarak, güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler olmak üzere dört tema
altında yorumlanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen sonuçlar
yükseköğrenim düzeyinde ki turizm öğrencilerinin, mobil artırılmış gerçeklik (MAG)
uygulamalarına yönelik tutumlarının olumlu olduğunu, nitel verilerden elde edilen
sonuçlar ise mobil artırılmış gerçeklik (MAG) uygulamalarının turizm eğitimi için
oldukça önemli fırsatlar sunduğunu göstermektedir |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of the this research is to reach the attitudes and views of the students
of gastronomy and culinary arts, tourism guidance and tourism management
department within the higher education institutions responsible for raising human
resources to the tourism sector, which is strategically important for Turkish economy,
to use mobile augmented reality technology (AG) in tourism education. For this
purpose, the research was carried out with a mixed method.
The questionnaire was used in the quantitative part of the study. Based on the
structure of the research universe, 250 students from the Faculty of Tourism
participated in the survey application were selected by stratified sampling methods and
then by simple random sampling methods. The data obtained from the students in
quantitative section are explained by using descriptive analysis, t test, one-way
variance (Anova) and correlation analysis through the package program. In the
qualitative part of the study, one-to-one interviews were conducted with 30 randomly
selected students from among the students who participated in quantitative section in
order to obtain in-depth information. The results were deciphered by the researcher
and interpreted under four themes: strengths, weaknesses, opportunities and threats by
applying content and frequency analysis. The results of the study show that the
attitudes of higher education students towards mobile augmented reality (MAG)
applications are positive at higher education level, and the results of qualitative data
show that mobile augmented reality (MAG) applications offer significant
opportunities for tourism education |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm Eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Çoklu Ortam |
tr_TR |
dc.subject |
Artırılmış Gerçeklik |
tr_TR |
dc.subject |
Bilişsel Yük |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism Education |
tr_TR |
dc.subject |
Multimedia |
tr_TR |
dc.subject |
Augmented Reality |
tr_TR |
dc.subject |
Cognitive Load |
tr_TR |
dc.title |
Mobil artırılmış gerçeklik uygulamaları ve öğrenci açısından turizm eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı |
tr_TR |