ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Mobil artırılmış gerçeklik uygulamaları ve öğrenci açısından turizm eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sönmez, Batuhan
dc.date.accessioned 2022-01-14T13:22:16Z
dc.date.available 2022-01-14T13:22:16Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2309
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye ekonomisi için stratejik öneme sahip olan turizm sektörüne, insan kaynağı yetiştirmekle görevli yükseköğrenim kurumları içerisinde bulunan gastronomi ve mutfak sanatları, turizm rehberliği ve turizm işletmeciliği bölümü öğrencilerinin, mobil artırılmış gerçeklik teknolojisinin (AG) turizm eğitimi içerisinde kullanımına yönelik tutumlarına ve görüşlerine ulaşmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında anket formu kullanılmıştır. Anket uygulamasına katılan 250 turizm fakültesi öğrencisi araştırma evreninin yapısı göz önüne alınarak tabakalı örnekleme ve sonrasında uygulanan basit tesadüfi örnekleme yöntemleri ile seçilmiştir. Nicel kısımda öğrencilerden elde edilen veriler paket programı aracılığı ile betimsel analiz, t testi, tek yönlü varyans (Anova) ve korelasyon analizleri uygulanarak açıklanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, derinlemesine bilgi edinebilmek amacıyla, nicel bölüme katılım sağlamış öğrenciler arasından rastgele seçilen 30 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak, birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen cevaplar araştırmacı tarafından deşifre edilip, içerik ve sıklık analizi uygulanarak, güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler olmak üzere dört tema altında yorumlanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen sonuçlar yükseköğrenim düzeyinde ki turizm öğrencilerinin, mobil artırılmış gerçeklik (MAG) uygulamalarına yönelik tutumlarının olumlu olduğunu, nitel verilerden elde edilen sonuçlar ise mobil artırılmış gerçeklik (MAG) uygulamalarının turizm eğitimi için oldukça önemli fırsatlar sunduğunu göstermektedir tr_TR
dc.description.abstract The aim of the this research is to reach the attitudes and views of the students of gastronomy and culinary arts, tourism guidance and tourism management department within the higher education institutions responsible for raising human resources to the tourism sector, which is strategically important for Turkish economy, to use mobile augmented reality technology (AG) in tourism education. For this purpose, the research was carried out with a mixed method. The questionnaire was used in the quantitative part of the study. Based on the structure of the research universe, 250 students from the Faculty of Tourism participated in the survey application were selected by stratified sampling methods and then by simple random sampling methods. The data obtained from the students in quantitative section are explained by using descriptive analysis, t test, one-way variance (Anova) and correlation analysis through the package program. In the qualitative part of the study, one-to-one interviews were conducted with 30 randomly selected students from among the students who participated in quantitative section in order to obtain in-depth information. The results were deciphered by the researcher and interpreted under four themes: strengths, weaknesses, opportunities and threats by applying content and frequency analysis. The results of the study show that the attitudes of higher education students towards mobile augmented reality (MAG) applications are positive at higher education level, and the results of qualitative data show that mobile augmented reality (MAG) applications offer significant opportunities for tourism education tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm Eğitimi tr_TR
dc.subject Çoklu Ortam tr_TR
dc.subject Artırılmış Gerçeklik tr_TR
dc.subject Bilişsel Yük tr_TR
dc.subject Tourism Education tr_TR
dc.subject Multimedia tr_TR
dc.subject Augmented Reality tr_TR
dc.subject Cognitive Load tr_TR
dc.title Mobil artırılmış gerçeklik uygulamaları ve öğrenci açısından turizm eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster