ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Cep telefonu cihazı pazarında marka sadakatini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yılmaz, Veysel
dc.contributor.author Kabakçı, Gizem Çelme
dc.date.accessioned 2022-01-14T13:18:30Z
dc.date.available 2022-01-14T13:18:30Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2304
dc.description.abstract Günümüzde hızla gelişen teknoloji ve küreselleşme ile her sektörde yoğun bir rekabet ortamı görülmektedir. Bu ortamda işletmeler için en önemli unsur olan karlılık, çok sayıda faktöre bağlı şekilde sağlanmaktadır. Bu faktörler arasında en önemlilerinden biri ise marka sadakatidir. Sayısız seçim özgürlüğü bulunan tüketici, ancak marka sadakatiyle bir işletmeye çekilebilmektedir ve böylelikle marka değeri artmakta; karlılık sağlanmaktadır. Cep telefonu sektörü, teknolojiyle beraber her geçen yıl daha fazla gelişerek inovasyonun en önemli faktör olduğu bir sektör haline gelmektedir. Her marka tüketiciyi daha iyiye ve daha yeniye kavuşturmak için çaba göstermekte, yüzlerce ürün tasarlanmaktadır. Bu durum tüketicinin karar vermesi için çok fazla faktörün ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Böylelikle özellikle cep telefonu pazarında marka sadakatini sağlamak büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı; cep telefonu pazarında marka sadakatini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeliyle belirlenmesidir. Bu amaçla, öncelikle literatür yardımıyla bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Daha sonra bu araştırma modelindeki ilişkileri ölçmek amacıyla bir veri derleme aracı tasarlanmıştır. İzmir’de akıllı telefon kullanıcıları arasından seçilen 319 kişiye anket uygulanmış ve elde edilen veriler AMOS hazır yazılımı ile analiz edilmiştir.. Araştırmada öncelikle kavramsal ve kuramsal açıklamalara yer verilmiştir. Ardından bir uygulama yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyet ve yaşlarının müşteri sadakatini etkileyen faktörlerle olan ilişkisinde farklılık göstermediği, eğitim düzeyi ile değiştirme maliyeti, marka imajı ve algılanan kalite değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Analiz sonucunda; algılanan değer; müşteri memnuniyetini etkileyen en önemli faktör olarak belirlenmiştir Oluşturulan ölçekte markaya güven, algılanan değer, değiştirme maliyeti, algılanan kalite, marka imajı, müşteri memnuniyeti ve marka sadakati şeklinde toplamda 26 adet tutum maddesinden oluşan 7 faktör oluşmuştur tr_TR
dc.description.abstract An intense competition environment is observed in every sector with rapidly developing technology and globalization today. Profitability, which is the most important element for businesses in this environment, is ensured in accordance to many factors. Brand loyalty is one of the most important elements among these elements. Consumer, who has indefinite options to choose from, can only be attracted to the business with brand loyalty and by so the brand value increases and profitability is ensured. The mobile phone sector has become a sector where innovation is the most important factor by developing more and more every year with technology. Every brand puts effort to meet the customer with better and new and designs hundreds of products. This leads to emergence of many factors for the customer’s decision. Thus, ensuring brand loyalty is becoming a very important issue in the mobile phone market. The purpose of this study is to determine the factors affecting brand loyalty in cell phone market with structural equation model. Afterwards, in order to evaluate the relations in this research model, a data gathering tool has been designed. In izmir a survey has been cunducted to 319 people chosen among smartphone users and the collected data has been analized by AMOS software. Firstly, conceptual and theoretical explanations are included in the research. Then an application is made. According to the results of the research, it is found that genders and ages of participants do not differ in relation to the factors affecting customer loyalty, Its been determined that there is a meaningful difference between the variants of education level and switch cost, brand image and perceived quality. As a result of the survey; the percieved value has been determined as the most important factor to affect the customer satisfaction.In the scale created, 7 factors consisting of 26 attitude items in the form of trust in brand, perceived value, perceived quality, switching cost, brand image, customer satisfaction and brand loyalty are created tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cep Telefonu Pazarı tr_TR
dc.subject Marka Sadakati tr_TR
dc.subject Yapısal Eşitlik Modellemesi tr_TR
dc.subject Mobile Phone Market tr_TR
dc.subject Brand Loyalty tr_TR
dc.subject Structural Equation Model tr_TR
dc.title Cep telefonu cihazı pazarında marka sadakatini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Fen Edebiyat Fakültesi, İstatistik Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster