dc.contributor.advisor |
Yılmaz, Veysel |
|
dc.contributor.author |
Kabakçı, Gizem Çelme |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-14T13:18:30Z |
|
dc.date.available |
2022-01-14T13:18:30Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/2304 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde hızla gelişen teknoloji ve küreselleşme ile her sektörde yoğun bir
rekabet ortamı görülmektedir. Bu ortamda işletmeler için en önemli unsur olan karlılık, çok
sayıda faktöre bağlı şekilde sağlanmaktadır. Bu faktörler arasında en önemlilerinden biri
ise marka sadakatidir. Sayısız seçim özgürlüğü bulunan tüketici, ancak marka sadakatiyle
bir işletmeye çekilebilmektedir ve böylelikle marka değeri artmakta; karlılık
sağlanmaktadır. Cep telefonu sektörü, teknolojiyle beraber her geçen yıl daha fazla
gelişerek inovasyonun en önemli faktör olduğu bir sektör haline gelmektedir. Her marka
tüketiciyi daha iyiye ve daha yeniye kavuşturmak için çaba göstermekte, yüzlerce ürün
tasarlanmaktadır. Bu durum tüketicinin karar vermesi için çok fazla faktörün ortaya
çıkmasına neden olmaktadır. Böylelikle özellikle cep telefonu pazarında marka sadakatini
sağlamak büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı; cep telefonu pazarında marka
sadakatini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeliyle belirlenmesidir. Bu amaçla,
öncelikle literatür yardımıyla bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Daha sonra bu araştırma
modelindeki ilişkileri ölçmek amacıyla bir veri derleme aracı tasarlanmıştır. İzmir’de akıllı
telefon kullanıcıları arasından seçilen 319 kişiye anket uygulanmış ve elde edilen veriler
AMOS hazır yazılımı ile analiz edilmiştir.. Araştırmada öncelikle kavramsal ve kuramsal
açıklamalara yer verilmiştir. Ardından bir uygulama yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre katılımcıların cinsiyet ve yaşlarının müşteri sadakatini etkileyen faktörlerle olan
ilişkisinde farklılık göstermediği, eğitim düzeyi ile değiştirme maliyeti, marka imajı ve
algılanan kalite değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Analiz
sonucunda; algılanan değer; müşteri memnuniyetini etkileyen en önemli faktör olarak
belirlenmiştir Oluşturulan ölçekte markaya güven, algılanan değer, değiştirme maliyeti,
algılanan kalite, marka imajı, müşteri memnuniyeti ve marka sadakati şeklinde toplamda
26 adet tutum maddesinden oluşan 7 faktör oluşmuştur |
tr_TR |
dc.description.abstract |
An intense competition environment is observed in every sector with rapidly
developing technology and globalization today. Profitability, which is the most important
element for businesses in this environment, is ensured in accordance to many factors.
Brand loyalty is one of the most important elements among these elements. Consumer,
who has indefinite options to choose from, can only be attracted to the business with brand
loyalty and by so the brand value increases and profitability is ensured. The mobile phone
sector has become a sector where innovation is the most important factor by developing
more and more every year with technology. Every brand puts effort to meet the customer
with better and new and designs hundreds of products. This leads to emergence of many
factors for the customer’s decision. Thus, ensuring brand loyalty is becoming a very
important issue in the mobile phone market. The purpose of this study is to determine the
factors affecting brand loyalty in cell phone market with structural equation model.
Afterwards, in order to evaluate the relations in this research model, a data gathering tool
has been designed. In izmir a survey has been cunducted to 319 people chosen among
smartphone users and the collected data has been analized by AMOS software. Firstly,
conceptual and theoretical explanations are included in the research. Then an application is
made. According to the results of the research, it is found that genders and ages of
participants do not differ in relation to the factors affecting customer loyalty, Its been
determined that there is a meaningful difference between the variants of education level
and switch cost, brand image and perceived quality. As a result of the survey; the
percieved value has been determined as the most important factor to affect the customer
satisfaction.In the scale created, 7 factors consisting of 26 attitude items in the form of trust
in brand, perceived value, perceived quality, switching cost, brand image, customer
satisfaction and brand loyalty are created |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Cep Telefonu Pazarı |
tr_TR |
dc.subject |
Marka Sadakati |
tr_TR |
dc.subject |
Yapısal Eşitlik Modellemesi |
tr_TR |
dc.subject |
Mobile Phone Market |
tr_TR |
dc.subject |
Brand Loyalty |
tr_TR |
dc.subject |
Structural Equation Model |
tr_TR |
dc.title |
Cep telefonu cihazı pazarında marka sadakatini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Fen Edebiyat Fakültesi, İstatistik Anabilim Dalı |
tr_TR |