dc.contributor.advisor |
Seçilmiş, Cihan |
|
dc.contributor.author |
Kızıltaş, Mustafa Çağatay |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-14T13:17:29Z |
|
dc.date.available |
2022-01-14T13:17:29Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11684/2302 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada 2008 yılında Bitcoin ile adını duyuran kripto paraların turizm
işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kullanılmasının tüketici tercihlerine etkisinin
ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’ deki Twitter ve
Facebook kullanan 270 kripto para kullanıcısı oluşturmaktadır. Uluslararası
araştırmacıların geliştirdiği ölçeklerden esinlenerek oluşturulan ölçek ile bir anket
çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler ile öncelikle anketin güvenilirliğini ölçmek
için Cronbach Alpha testi, normalliğini ölçmek için de Skewness ve Kurtosis testleri
yapılmıştır. Sonrasında faktör analizi, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin), Bartlett testleri,
varyans analizi (One-Way Anova, Hochberg’s GT2), regresyon ve korelasyon
analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kripto para kullanıcılarının turizm
ürününü kripto para ile satın alma niyetleri ile kripto para ile yapılan ödeme yöntemine
duyulan güven, kripto para kullanan turizm işletmelerini algılama düzeyleri, turizm
ürününü kripto para ile satın almadan elde edeceği fayda ve kullanılan kripto paranın
işlevselliği arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Kripto para
kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın almaya istekli oldukları
görülmüştür |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, it was aimed to determine the effect of using cryptocurrency as a
payment method in tourism enterprises which announced their name with Bitcoin in
2008. The study sample in Turkey constitutes 270 users cryptocurrency using Twitter
and Facebook. A questionnaire was conducted with the scale which was developed
inspired by the international researchers. Cronbach Alpha test was used to measure the
reliability of the questionnaire and Skewness and Kurtosis tests were used to measure
the normality. Afterwards, factor analysis, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin), Bartlett tests,
variance analysis (One-Way Anova, Hochberg tests GT2), regression and correlation
analyzes were performed. As a result of the analyzes, it was determined that the users
of the cryptocurrency with the intention to buy the tourism product with
cryptocurrency and the trust in the payment method using cryptocurrency, the
perception levels of the tourism enterprises using cryptocurrency, the benefit to be
obtained when they bought the tourism product with cryptocurrency and the
functionality of the cryptocurrency used a meaningful and positive relationship was
found. It was observed that cryptocurrency users were willing to buy the tourism
product with cryptocurrency |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Ödeme Sistemi |
tr_TR |
dc.subject |
Kripto Para |
tr_TR |
dc.subject |
Blokzincir |
tr_TR |
dc.subject |
Payment System |
tr_TR |
dc.subject |
Cryptocurrency |
tr_TR |
dc.subject |
Blockchain |
tr_TR |
dc.title |
Turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kripto para kullanımının tüketici tercihlerine etkisi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı |
tr_TR |