ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi

Turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kripto para kullanımının tüketici tercihlerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Seçilmiş, Cihan
dc.contributor.author Kızıltaş, Mustafa Çağatay
dc.date.accessioned 2022-01-14T13:17:29Z
dc.date.available 2022-01-14T13:17:29Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11684/2302
dc.description.abstract Bu araştırmada 2008 yılında Bitcoin ile adını duyuran kripto paraların turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kullanılmasının tüketici tercihlerine etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’ deki Twitter ve Facebook kullanan 270 kripto para kullanıcısı oluşturmaktadır. Uluslararası araştırmacıların geliştirdiği ölçeklerden esinlenerek oluşturulan ölçek ile bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler ile öncelikle anketin güvenilirliğini ölçmek için Cronbach Alpha testi, normalliğini ölçmek için de Skewness ve Kurtosis testleri yapılmıştır. Sonrasında faktör analizi, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin), Bartlett testleri, varyans analizi (One-Way Anova, Hochberg’s GT2), regresyon ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kripto para kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın alma niyetleri ile kripto para ile yapılan ödeme yöntemine duyulan güven, kripto para kullanan turizm işletmelerini algılama düzeyleri, turizm ürününü kripto para ile satın almadan elde edeceği fayda ve kullanılan kripto paranın işlevselliği arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Kripto para kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın almaya istekli oldukları görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract In this study, it was aimed to determine the effect of using cryptocurrency as a payment method in tourism enterprises which announced their name with Bitcoin in 2008. The study sample in Turkey constitutes 270 users cryptocurrency using Twitter and Facebook. A questionnaire was conducted with the scale which was developed inspired by the international researchers. Cronbach Alpha test was used to measure the reliability of the questionnaire and Skewness and Kurtosis tests were used to measure the normality. Afterwards, factor analysis, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin), Bartlett tests, variance analysis (One-Way Anova, Hochberg tests GT2), regression and correlation analyzes were performed. As a result of the analyzes, it was determined that the users of the cryptocurrency with the intention to buy the tourism product with cryptocurrency and the trust in the payment method using cryptocurrency, the perception levels of the tourism enterprises using cryptocurrency, the benefit to be obtained when they bought the tourism product with cryptocurrency and the functionality of the cryptocurrency used a meaningful and positive relationship was found. It was observed that cryptocurrency users were willing to buy the tourism product with cryptocurrency tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ESOGÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ödeme Sistemi tr_TR
dc.subject Kripto Para tr_TR
dc.subject Blokzincir tr_TR
dc.subject Payment System tr_TR
dc.subject Cryptocurrency tr_TR
dc.subject Blockchain tr_TR
dc.title Turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kripto para kullanımının tüketici tercihlerine etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department ESOGÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster