Bu çalışmada havacılıkta uçak kanat geometrilerimde sıklıkla kullanılan
NACA0012 kanat profili ve bir daire geometrisinin beraber, hesaplamalı akışkanlar
dinamiği teknikleri kullanılarak incelemesi yapılmıştır. Çalışmanın yapılmasındaki esas
amaç, bir uçağın iniş takımlarının açık ve kapalı durumlarda uçuş hızına bağlı olarak,
uçuşu nasıl etkilediğini ortaya koyabilmektir. Bu amaçla Dauglas A2D Skyshark
geometrisi esas alınarak, farklı hızlarda (0.1 Mach, 0.2 Mach, 0.3 Mach) sürükleme
katsayısı (CD), kaldırma katsayısı (CL) ve basınç değişimi değerleri incelenmiştir.
Bu incelemede CL ve CD değerlerinin iniş takımı açık durumda hız arttırıldığında
önemli değişime uğradığı tespit edilmiştir. Hız 0.1 Mach değerine göre 0.3 Mach
değerinde CD değerinde yaklaşık sekiz kat artış meydana gelmiştir. Kanat üzerinde
yukarıdan aşağı baskı yapan kuvvet miktarında benzer şekilde 8 kat artış gözlenmiştir. Bu
durum CL değerinde 8 kat düşüşü ifade etmektedir. İniş takımı kapalı iken ise CL ve CD
değerlerinin hız ile değişimi azdır. Bu durum liteatürdeki diğer çalışmalarla uyum
göstermektedir
In this study, NACA0012 airfoil wing profile and circle geometry, which is used
extensively as aircraft components has been calculated using fluid dynamics techciques.
The aim of the study is to determine how an aircraft affects the flight, where the landing
gear is open and closed. On the basis of this reflection Dauglas A2D skyshark geometry.
The main reason to make studies, is to analysis CD, CL and pressure change values at
different speed (0.1 Mach, 0.2 Mach, 0.3 Mach).
During this study, it was found that the CL and CD change significantly when the
spped was increased in the landing gears open state.. An approximately eight-fold increase
in CD value depend on Mach number. Similarly, an eight-fold increase in the amount of
force exerted from the top on the wing was observed. This represents a eight-fold decrease
in CL value. But the landing gear is closed, CL and CD values are not change .This result is
compatible with other studies in the literature