Toplu taşıma yapan işletmeci firma için yapcağı harcamaların minimum seviyede
kalması önemliyken, bu toplu taşımayı kullanacak olan yolcular için ise, yüksek hizmet
kalitesi ve düşük maliyet önemlidir.
İyi tasarlanmış bir toplu taşıma sistemi, hem kapsadığı alan bakımından hem de
zamanlama olarak, insanları çekeceği için tasarım aşaması çok önemlidir. Sadece bu günü
değil yarını düşünülerek planlanan tasarımlar hem trafik yükünü hem de yolcu yoğunluğu
talebini karşılayabilir.
Belirli bir rota da sefer yapan otobüsün sefer sıklıkları önemli bir konudur. Yolcuların
ihtiyaçlarına uygun olması işletmeci firmanın yararına olduğu gibi yolcularında hedeflerine
giden yolda toplu taşımayı kullanma istekleri olacaktır. Bu tez çalışmasında zaman
çizelgelemesi üzerinde durulacaktır. Toplu taşımanın tanımından başlayarak geçmişten
günümüze kadar geçen sürede toplu taşımanın geçtiği süreçler incelenecektir. Bunun yanı
sıra toplu taşımada kullanılan bazı terimlerden de bahsedilecektir.
Problemin çözümü için seçilecek olan optimizasyon yöntemlerin bahsedilerek bu
yöntemleri temel mantıkları verilecektir
For passengers who will use this public transportion system, high quality of service
and low cost are important, while it is important for public transport operators to keep their
expenditures at a minimum level.
The design level is very important because a well-designed public transport system,
both in terms of coverage and timing, attracts people. Designs that are planned not only for
this day but for future can meet both traffic load and passenger density demands.
The frequency of bus trips on a certain route is an important issue. The suitability of
the operators to the needs of the passengers will be of benefit to the operator, as well as the
willingness of passengers to use public transport on their way to their destination. This thesis
will focus on timelines. Starting from the definition of public transport to the daylight from
past to present, the processes of public transportation will be examined. In addition, some
terms used in public transportation will be mentioned.
The optimization methods to be chosen for solution of the problem will be
mentioned and the basic logic of these methods will be given